خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

موفق ترین روش درمانی برای سنگ صفرا

همان گونه که اشاره کردیم، درمان سنگ کیسه صفرا با لیزر تقریبا با اشکالاتی همراه است؛ اما روش جایگزین آن لاپارسکوپی است. این روش به عنوان گلداستاندارد شناخته می شود و در 86.3 درصد موارد موفقیت آمیز است؛ مگر آن که فرد با مشکل زمینه ای دیگر رو به رو باشد. این روش جراحی، کم تهاجم و با حداقل عوارض جانبی است. با توجه به این که جراحی لاپاروسکوپی کیسه صفرا با ایجاد سوراخ هایی کوچک انجام می شود، برخی تصورمی کنند که نوعی جراحی لیزری است؛ در حالی که درحال حاضر لیزر نقش مهمی در جراحی کیسه صفرا ندارد.  

ادامه مطلب ...

متداول ‌ترین روش‌ های درمان کبد چرب

متاسفانه این بیماری عموما بدون علامت است ولی با بررسی‌ آزمایش خون و بررسی افزایش آنزیم های کبدی می توان آن را مشخص کرد. اگر مورد غیر معمولی مشاهده شود با استفاده از تصویر برداری سونوگرافی و ام آر آی چک می کنند که آسیبی وجود دارد یا خیر. شاید راه های درمان کبد چرب متعدد باشند، اما یک فرد به تمامی آن ها پاسخ مثبت نمی دهد؛ به همین دلیل پزشک برای تعیین روش مناسب برای درمان کبد چرب ابتدا متودهای تشخیصی مختلف را بررسی و بعد از تطابق نتایج، تصمیم به انتخاب مناسب ترین روش می گیرد. 

ادامه مطلب ...

انواع روماتیسم چشمی

بسیاری از انواع روماتیسم چشمی مزمن هستند. منظور از مزمن بودن این است که با شدت شروع نمی شوند که با سرعت درمان شوند؛ بلکه به تدریج شروع و مدت زمان درمان آن ها طولانی است. پزشکان با شناخت نوع یووئیت، مناسب ترین راه های درمان روماتیسم چشمی را انتخاب می کنند. انواع روماتیسم چشمی به شرح زیر هستند: 

ادامه مطلب ...

آیا درمان قطعی آسم امکان پذیر است؟

براساس شواهد بالینی که نشریه مدیکال اکسپرس ارائه داده است، آسم در گروه بیماری هایی دسته بندی می شود که درمان آن سخت و گاها غیرممکن است. این نشریه همچنین به این موضوع که درمان قطعی آسم فعلا در دسترس نیست، اشاره می کند و می گوید شاید درمان های موجود، آن چه از درمان در ذهن ما هست را نتوانند فراهم کنند؛ اما تا حد زیادی مشکل بیماران را برطرف می کنند. آسم یک بیماری دائم نیست که فرد در طی روز آن را مکررا تجربه کند. 

 


حتی افرادی که اسپری و داروهای خود را به موقع استفاده می کنند، کمترین تجربه از حملات آسمی را دارند؛ به همین دلیل منظور از درمان قطعی آسم، برطرف شدن آن به طور کامل نیست؛ بلکه منظور کاهش علائم و عدم رویداد حملات شدید است. نشریه مدیکال اکسپرس همچنین به این موضوع اشاره می کند که متاسفانه همه درمان های موجود از قابلیت لازم برخوردار نیست و با این حال بازهم مردم به سمت آن ها جذب می شوند. پروفسور سارا گوتی محقق دانشگاه کنتاکی در مقاله معروف خود تحت عنوان «درمان قطعی آسم، رویا نیست»، وابستگی آسم به ژنتیک را مهم ترین دلیل این که اکثر درمان های آسم پاسخ لازم را ندارند، می داند.

کاربرد لیزر در درمان کیسه صفرا

زمانی که لیزر اختراع شد، شاید کسی تصور نمی کرد که روزی این نور باریک تبدیل به یکی از پرکاربردترین دستاوردهای فیزیک شود. مهم ترین جایی که لیزر با ورود خود تحولی عظیم در آن ایجاد نمود، پزشکی بود. امروزه درمان بسیاری از بیماری ها به کمک لیزر امکان پذیر شده اند. امروزه اصطلاح درمان سنگ کیسه صفرا با لیزر مکررا توسط بیماران پرسیده می شود. جالب است بدانید که در حال حاضر این نور قدرتمند در درمان جراحی کیسه صفرا نقش عمده ای ندارد.  ادامه مطلب ...