خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

درمان ام اس با طب سنتی

  • زعفران حاوی ماده کروسین است. کروسین در حفظ سلول های مغزی نقش به سزایی دارد. مصرف زعفران تا حد زیادی خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.
  • گیاه جینسینگ به دلیل داشتن ماده گلوکوزیدهای استروئیدی، ویتامین دی، ترکیبات روغنی فرار و ویتامین های مختلف می تواند لرزش های ناشی از بیماری را کاهش دهد.
  • گیاه گزنه به دلیل داشتن منیزم بیماری را درمان می کند.
  • گیاه شاهدانه با کاهش لرزش های ایجاد شده توسط بیمار، به بهبود وضعیت بیمار و درمان ام اس کمک می کند.

بهترین روش های درمان روماتیسم با ترکیبات سیر

  • شربت سیر

طعم این گیاه به علت بوی نامطلوب آن، مورد پسند هرفردی نیست. شربت سیر علاوه بر این که دارای خواص های دارویی است، مصرف آن را آسان تر می کند. این شیوه از مصرف، درمان روماتیسم با سیر را برای شما لذت بخش می کند. برای تهیه شربت سیر، 7 قاشق چای خوری جوشانده سیر را با 7 قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید، سپس آن را در دمای پایین حرارت دهید تا به صورت شربت غلیظی درآید. حداقل 5 بار در روز این شربت بنوشید.

  • چای سیر

نوشیدن چای یا دم کرده، یکی از معمول ترین روش های مصرف گیاهان دارویی است. برای تهیه چای سیر، یک قاشق پودر سیر را در یک لیوان چای بریزید، پس از 10 دقیقه آن را میل کنید. بهتر است در این روش به جای چای، از قهوه استفاده کنید تا اثر درمانی چندین برابر شود.

  • گارلیک

این روش درمان روماتیسم با سیر دارای خاصیت جذب متمادی بوده که سبب می شود بوی نامطبوع در تنفس احساس نشود. این قرص دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد سرطان است که در دمای منهای 22 درجه سانتی گراد و محیط خلا که باعث حفظ تمام خواص سیر طبیعی می شود، تولید شده است.


نتایج یک پژوهش که در مجله‌ی MBC منتشر شده است نشان می دهد که روش اول از سایرین موثرتر است.

اگر شما دچار حمله آسم شدید چه کاری باید انجام دهید


اگر شما احساس شروع یک حمله آسم را دارید، سریعا بنشینید و سعی کنید تنفس ملایم و منظم داشته باشید. اگر بتوانید اوضاع را مدیریت کنید، درمان آسم را انجام داده اید. سعی کنید از اسپری استنشاقی خود هر 35 - 55 ثانیه، یک اسپری و حداکثر 12 پاف استفاده نمایید. اگر اسپری ندارید و یا آن را در محلی جای گذاشته اید، سعی کنید خود را به نزدیک ترین مرکز درمانی برسانید. درمان آسم به توجه شما به موارد زیر بستگی دارد، پس به آن ها توجه کنید.


  • پس از حمله آسم باید در عرض 24 ساعت به متخصص مراجعه کنید؛ حتی اگر شما برای حمله آسم خود در یک بیمارستان تحت درمان قرار دارید.
  • نسبت به علائم اولیه و یا نیاز به استفاده از داروی استنشاقی درمان آسم بی توجه نباشید و از انجام کارهایی که سبب شروع آسم می شود، دوری نمایید. 
  • در زمان حمله، تنها درمان آسم، آرام بودن و استفاده از داروی استنشاقی مناسب است.

چه کسانی بیشتر در معرض خطر ابتلا به کبد چرب هستند؟

Fatty Liver یا کبد چرب در اثر تجمع بیش از حد چربی در کبد ایجاد می شود. اگر شما اضافه وزن دارید یا چاق هستید، احتمال بیشتری دارد، مبتلا شوید. داشتن دیابت مخصوصا نوع 2 آن امکان دارد خطر ابتلا به کبد چرب را افزایش دهد. عوارض کبد چرب با مقاومت به انسولین ارتباط تنگاتنگی دارند. نتایج تعدادی از تحقیقات نشان می دهند که عوارض این بیماری حتی می توانند از خود آن شدیدتر باشند. اما سوال اینجاست که چه کسانی بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند؟ با توجه به نتایج اعلام شده توجه سازمان جهانی بهداشت (WHO)، افراد زیر بیش از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری و گرفتار شدن در دام عوارض کبد چرب قرار دارند.


  • مصرف دخانیات و قرارگیری در یک قدمی کبد چرب

افرادی که مصرف بیش از حد الکل دارند و یا دخانیات استفاده می کنند، زودتر از سایرین عوارض کبد چرب را از خود بروز می دهند. همچنین این افراد معمولا به انواع روش های درمان کبد چرب، پاسخ مناسبی نمی دهند و اکثر درمان ها برای آن ها کارایی ندارند.


  • مصرف بیش از دوز توصیه شده از داروهای بدون نسخه

خوددرمانی مشکلی اساسی در جامعه پزشکی است. چه بسا مشاهده می شود فردی که علائم خفیف یکی بیماری را داشته، با مصرف بی رویه و نادرست یک دارو، علائم را شدیدتر کرده است. 


  • بارداری

در دوران بارداری تغییرات شدید در سطح هورمون های خانم های ایجاد می شود که ممکن است هر کدام با تاثیر بر کبد، عوارض کبد چرب را ظاهر کنند. عموما یکی از انواع کبد چرب، کبد چرب بارداری است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.


  • کلسترول و تری گلیسیرید بالا

زندگی امروزی به شکلی تغییر پیدا کرده است که اگر وعده های غذایی یک ماه یک خانواده را بررسی کنیم، در آن بیش از 10 بار مصرف فست فود ها را می بینیم. مصرف فست فود ها تنها با بالا بردن سطح کلسترول و تری گلیسرید خون، شما را به عوارض کبد چرب نزدیک تر می کنند.


  • سو تغذیه

گاهی نداشتن تغذیه مناسب و دریافت نکردن مواد غذایی مورد نیاز خود عاملی در ابتلا به کبد چرب است. افرادی که سو تغذیه دارند، در موارد زیادی به این مشکل گرفتار می شوند.


  • سندرم متابولیک

یکی از موثرترین مواردی است که درصد ابتلا به کبد چرب را بالا می برد. در این سندروم عموما وضعیت فیزیولوژیک بدن اختلال پیدا کرده و بیماری های متعددی بروز می کنند. درمان کبد چرب متابولیک سخت تر است.


راهکار طب سنتی در درمان سنگ کیسه صفرا چیست؟


 البته توجه داشته باشید که قبل از روی آوردن به این شیوه های درمانی، بهتر است حتما با پزشک متخصص مشورت کرده و زیر نظر او موثرترین روش درمانی را انتخاب کنید. از دیدگاه تبریزیان درمان سنگ صفرا شامل دو اصل است:

یک الی دو روز پس از شروع درمان سنگ صفرا تبریزیان، عمدتا دردهای بیمار از بین می روند؛ اما تا آن موقع و به ویژه برای کنترل دردهای حاد یا شدید، این اقدامات قابل انجام هستند:


  • بادکش

انجام بادکش در محل آناتومیک صفرا تسکینی سریع در درد ایجاد می کند. در بسیاری از موارد، بادکش با گشاد کردن مجاری CBD توسط متخصص بیماری های گوارشی باعث عبور سنگ و درمان عملی بیمار خواهد شد. با این حال در صورت تکرار درد، بادکش نیز قابل تکرار است. برای درمان سنگ صفرا از طریق بادکش باید بعد از روغن مالی محل درد و اطراف آن با روغنی مانند زیتون یا بابونه، بادکش را روی محل مرکز درد انداخته آن را به سمت چپ یعنی به سمت روده ها بلغزانیم.


  • حرارت دادن

برای این کار کافی است حوله یا تکه ای پارچه را با اتو داغ کرده و روی محل صفرا در ناحیه هیپوکندریوم راست قرار دهید؛ اما توجه داشته باشید که این روش منبع علمی جامعی ندارد. این روش درمان سنگ صفرا تبریزیان برای کاهش درد توصیه می شود.



درمان نهایی

این قسمت مهم ترین بخش در اصول درمان سنگ صفرا تبریزیان است. در این مرحله فرد کم کم بهبودی را باید نشان دهد. اگر فردی نشانه ای از بهبودی را در علائم خود آشکار نکرد، مشخص می شود که این درمان فایده ای نداشته و باید به سراغ راه حل های درمانی دیگر برویم. درمان سنگ صفرا در مرحله نهایی به 3 بخش تقسیم می شود:

  • حذف یا تعدیل موارد مستعد کننده ایجاد سنگ کیسه صفرا
  • درمان دارویی

این قسمت از درمان سنگ صفرا بسیار نیاز به دقت دارد و نباید خودسرانه نسبت به آن عمل شود. برای درمان دارویی شما حتما باید زیر نظر یک متخصص اقدام به مصرف داروهای تجویزی کنید. توجه داشته باشید که بیشتر داروها عوارض جانبی دارند؛ لذا در مصرف آن ها زیاده روی نکنید.

  • درمان های گیاهی

زنیان، رازیانه، آویشن، بابونه، کرفس، انیسون، سیاهدانه، شوید، گشنیز، همیشه بهار، کاسنی، شاهتره، خرفه، شیرین بیان همگی در درمان سنگ صفرا موثر هستند.