خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

ورزش چگونه به درمان کولیت روده کمک می کند؟

درمان کولیت روده با ورزش

ورزش یک قرص نیست که مستقیم وارد بدن شود و روی بافت هدف اثر بگذارد. ورزش های متداوم به تدریج سلسله واکنش های متابولیکی را شروع می کنند که در انتها یکی از نتایج دریافتی ما، درمان کولیت روده خواهد بود.


  • تاثیر ورزش بر استخوان و درمان کولیت روده

در این بیماری، بافت استخوانی به اندازه ای که باید مستحکم باشند، استحکام ندارد. با توجه به مقالات متعددی که در زمینه درمان کولیت نوشته شده اند، 35 تا 70 درصد از افراد مبتلا این بیماری دارای تراکم استخوان پایین تر از حد نرمال هستند. این می تواند به دلیل خود بیماری باشد. پروتئین ها به نام سیتوکین که بخشی از پاسخ التهابی بدن شما هستند، ممکن است در روند بیماری تغییر کنند. درمان کولیت روده با ورزش در اینجاست که اثر بالقوه خود را به نمایش می گذارد. با توجه به این که استخوان، به مانند عضله، بافت زنده است با ورزش قوی تر می شود. در نتیجه فعالیت بدنی می تواند در مبارزه با نازک شدن استخوان کمک کننده باشند. ورزش هایی که باعث می شوند بدن شما در برابر نیروی گرانش فعالیت کند، بهترین راه برای درمان کولیت روده با ورزش هستند.


  •  تاثیر ورزش بر افزایش عملکرد عضلات و درمان کولیت روده

تقریبا با توجه به آمار سازمان جهانی بیماری ها می توان گفت که از هز 5 نفر، یک نفر از این بیماری رنج می برد. مصرف کورتون و تغذیه نامناسب در دوره ابتلا به این بیماری، می تواند سبب ضعیف تر شدن عضلات شود که می تواند منجر فشار بیشتر بر مفاصل شما بگردد. اینجا نقطه ای است که بسیاری از درمان ها متوقف می شوند؛ چراکه اکثر داروها خود روند پیشرفت کولیت روده را ثابت نگه داشته و افزایش می دهند اما درمان کولیت روده با ورزش دقیقا در این نقطه برعکس عمل می کند و تمام تصورات را تغییر می دهد. ورزش می تواند به هر دو مشکل کمک کند. ورزش منظم باعث می شود ماهیچه ها قوی تر، و کمک می کند تا مفاصل به راحتی حرکت کند. حرکات کششی باید بخشی از برنامه ورزش روتین شما برای کمک به حفظ انعطاف پذیر عضلات و مفاصل باشند. پیاده روی ساده، دویدن و آئروبیک و ... بهترین ها برای درمان کولیت روده با ورزش هستند.

  • اثر ورزش بر کاهش استرس و درمان کولیت روده

استرس علت بروز این بیماری نیست اما بسیاری از مردم می گویند استرس علائم آن ها را شدیدتر می کند. تشدید علائم به منزله این است که محرکی وجود دارد و در حال افزایش روند پیشرفت بیماری است. این محرک همان استرس است. همان گونه که خودتان به خوبی می دانید و حتما آن را تجربه کرده اید، فعالیت بدنی یک راه عالی برای کاهش استرس است. بهترین ورزش برای کاهش استرس، یک فعالیت ملایم با جنبش های آرامش بخش است، سعی کنید یوگا، تای چی یا راه رفتن را انتخاب کنید. درمان کولیت روده با ورزش با کاهش و حذف عوامل خطر مانند استرس آغاز می شود.


  • اثر ورزش بر کاهش درد بیماری

ورزش می تواند بدن را به ساخت اندورفین تحریک کند. اندورفین هورمون های هستند که تسکین درد و احساس خوب بودن در شما را افزایش می دهند . بهترین ورزش پیاده روی سریع، آیروبیک، کار کردن در سالن ورزش و یا انجام هر گونه فعالیت که شما، به راحتی می توانید از آن لذت ببرید، است. درمان کولیت روده با ورزش ساده ترین و کم خطرترین راه موجود است. پس آن را برای درمان و پیشگیری انتخاب کنید.


  • اثر ورزش بر کاهش احتمال سرطان روده ناشی از کولیت

گاها بیماران مبتلا به کولیت به دلیل بی توجهی به علائم یا روند درمان، گرفتار سرطان روده بزرگ می شوند. سرطان بدترین اتفاقی است که می تواند در زندگی یک فرد بروز کند و طبعات زیادی هم دارد. ورزش منظم خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را برای مردم تا حد زیادی کاهش می دهد. یک تحقیق در دانشگاه کالیفرنیا نشان داد که 5 تا 7 ساعت ورزش منظم در هفته می تواند خطر پیشرفت بیماری به سمت سرطان روده بزرگ را تا 68 درصد کاهش دهد. این نتیجه بسیار بی نظیر است؛ چرا که تمام درمان های موجود تنها 32 درصد توانایی این کار را دارند. پس درمان کولیت روده با ورزش در حال حاضر بی همتا ترین راه خلاصی از بیماری در کنار داروهای مدرن و گران قیمت است. اگر شما ورزش را در کنار داروهای تجویزی پزشک قرار دهید، قطعا نتایج بی نظیری را مشاهده خواهید کرد.

معرفی موثرترین داروهای گیاهی برای درمان کم خونی

  •  عرق گزنه

 یکی از مهمترین راهکارهای درمان کم خونی با طب سنتی، استفاده از گیاه گزنه یا عرق گزنه است. این گیاه دارویی سرشار از ویتامین های گروه B ویتامین C ویتامین A و ویتامین K است. تمام این ویتامین ها به جذب آهن در بدن کمک می کنند. گیاه گزنه را به صورت مکمل غذایی یا در حالت عرقیات گیاهی می توانید از بازار گیاهان دارویی خریداری کنید. دستور مصرف عرق گزنه را از فروشنده که در طب سنتی تجربه دارد سوال کنید.


  •  گیاه جعفری

یکی دیگر از راهکارهای درمان کم خونی با طب سنتی استفاده از جعفری است. این گیاه، نوعی سبزی خوراکی محسوب می‌شود که به صورت خام و پخته می توانید دریافت کنید. اگر اسموتی سبزیجات را بتوانید با گیاه جعفری آماده کنید، اثرات مثبتی در رفع کم خونی به ویژه کم خونی ناشی از فقر آهن ارائه خواهد داد. جعفری، سرشار از آهن مغذی برای بدن است.

  • عرق کاسنی:

در منابع مختلف، بارها به خواص مفید عرق کاسنی برای درمان کم خونی اشاره شده است. عرق کاسنی برای تامین آهن مورد نیاز در بدن و رفع کم خونی های فقر آهن مناسب است. مصرف عرق کاسنی به همراه کرفس و جعفری می تواند  اثرات مثبتی را بر روی درمان سریع کم خونی داشته باشد.


دریافت برنامه رژیم غذایی درمان کم خونی در سایت فدولا


آیا آسم در میان افراد بزرگسال شایع تر است؟

علائم آسم بزرگسالان

بعضی از بالغین هستند که در دوران کودکی و نوجوانی نیز مبتلا به آسم بوده اند و در این سن دوباره نشانه های بیماری بازگشته است. بعضی نیز امکان دارد در همان سن تازه به آسم مبتلا شده باشند . درمان آسم و علائم شبیه آسم در میان بالغین بسیار شایع است. بیش از 25 درصد افراد بالای 64 سال که در دو تحقیق مورد ارزیابی قرار گرفته اند، دارای درجاتی از علائم شایع بودند. علائم آسم در بزرگسالان به سن و شدت بیماری آن ها وابسته است. ممکن است فردی با آسم خفیف سال های زندگی کند و حتی یک مورد دارو هم مصرف نکند؛ اما فرد دیگر با اینکه تنها یک سال است به آسم مبتلا شده، ولی باید تعداد زیادی دارو برای تسکین مشکلات تنفسی خود استفاده کند. گاهی اوقات افتراق آسم از سایر بیماری های تنفسی در بزرگسالان برای پزشک هم مشکل است. معمولا علائم آسم در حالت طبیعی در بزرگسالان نگران کننده نیست. آن چیزی که واقعا باعث نگرانی در مورد افراد بزرگسال مبتلا به آسم می شود، روند پیشرفت بیماری آن ها و چگونگی درمان آسم است. این روند ممکن است باعث تبدیل آسم به آمفیزم و برونشیت بشود.

بهترین مسکن برای درمان درد مفاصل

دردهای ضربان دار را شاید بتوان بدترین نوع درد دانست. این نوع از درد به شدت فرد را آزار می دهد. دردهای ضربان دار بیشتر در محصل مفاصل آسیب دیده بروز می کنند. این درد گاهی به قدری شدید است که اجازه خواب به فرد نمی دهد. انواع مختلفی از مسکن برای درد مفاصل از نوع ضربان دار تجویز می شوند؛ اما شاید هیچ کدام به اندازه ناپروکسن در درمان درد مفاصل موثر نباشند. استفاده از ناپروکسن اگر به صورت اصولی باشد، هیچ مشکلی برای شما پیش نمی ‌آید. این دارو از این جهت که در داخل روده باز می ‌شود، عوارضی برای معده ندارد و سریع ‌تر هم جذب می ‌شود. این مسکن هم به شکل قرص و هم به شکل شیاف موجود است.


بهترین روش های درمان خانگی دردمفاصل در سایت فدولا


تاثیر شگفت انگیز قهوه در درمان سرطان

مصرف قهوه ارتباط مستقیمی با درمان بیماری سرطان در انواع مختلف آن خواهد داشت. پژوهشگران و متخصصین در حوزه های آزمایشی بیماری سرطان، بر این باورند که مصرف روزانه قهوه، نقش موثری در کنترل بیماری سرطان خواهد داشت. سرطان برخلاف باور عموم، یک اتفاق ترسناک نیست. روند درمان سرطان به عنوان یکی از بیماری های کمتر شناخته شده، قطعا با مصرف برخی از نوشیدنی ها، تسریع خواهد یافت. یکی از مهم ترین انواع نوشیدنی ها در این مورد، قهوه است.


طی سال های اخیر با حذف باور های غلط در رابطه با مصرف قهوه، می توان این نوشیدنی را به عنوان یکی از گزینه های طلایی برای درمان سرطان معرفی نمود. درمان سرطان کبد، سرطان پروستات با مصرف منظم قهوهِ اصل از بارزترین مواردی است که می توان به آن اشاره نمود. افزایش خطر ابتلا به بیماری سرطان با بالا رفتن سن، یکی از احتمالات قوی در این حوزه به شمار می آید. اعمال برخی تغییرات در سبک زندگی و هم چنین افزودن رژیم های غذایی و نوشیدنی مفید، می تواند نقش مهمی در کنترل ابتلا به سرطان داشته باشد.


جدید ترین روش های درمان سرطان را از سایت فدولا دریافت کنید