خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

آیا درمان فشار خون با گیاهان دارویی حقیقت دارد؟

به گفته دانشمندان گیاهانی که برای درمان در کتاب های پزشکی معرفی شده اند، کانال پتاسیم موسوم به KCNQ5 را فعال می ‌کنند. این کانال پتاسیم‌ در عضلات صاف عروقی وجود دارد. زمانی ‌که عضلات صاف عروقی منقبض می ‌شوند، فشار خون افزایش پیدا می ‌کند و هنگامی‌ که این عضلات آرام باشند، فشار خون کاهش می ‌یابد. فعال شدن KCNQ5 به آرام ‌سازی این ماهیچه‌ ها کمک می‌ کند.

در نتیجه درمان فشار خون به خوبی جواب می دهد. همچنین بررسی ‌هایی روی انواع دیگری از گیاهان انجام شده است که به عنوان عامل کاهنده فشار خون شناخته شده نیستند. به گفته محققین این گیاهان در فعال سازی KCNQ5 نقشی نداشتند.


آموزش روش های درمان فشار خون بالا در خانه در سایت فدولا


شایع ترین علائم ام اس در جوانان چیست؟

درمان ام اس در جوانان با قهوه

این بیماری علایم مختلفی را از خود در هر شخص نمایان می کند؛ به همین دلیل، در هر شخصی متفاوت است. در نتیجه فرایند تشخیص، مشکل تر شده و درمان ام اس نیز برای هر شخص اختصاصی می شود. از آنجا که التهاب میلین در هرجایی ممکن است رخ دهد، شدت و محل حمله متفاوت خواهد بود. جایگاه آسیب در سیستم عصبی، علایم آن ناحیه را رهبری می کند. این علایم می تواند در هر جایی از بدن باشد. با این حال اولین نشانه ها معمولا در درک حسی پدیدار خواهد شد و به یکی از 5 نوع زیر است:

  • خستگی
  • ضعف
  • مور مور
  • بینایی تیره یا دید دوگانه
  • درد نورولوژیک

در مقالات زیادی علائم ام اس در جوانان به یکی از شکل های زیر بیان شده است. این علائم شایع ترین هستند و بیشترین کمک را به روند تشخیص و درمان ام اس می کنند؛ اما در برخی از بیماران علائمی غیر از این موارد هم دیده شده است:


  • خستگی 

خستگی یکی از شاخص ترین مشخصه های MS است. در حدود 75 درصد از افراد، در مراحل اولیه بیماری خود، خستگی ناگهانی و ضعف را تجربه می کنند. خستگی مزمن زمانی اتفاق می افتد که اعصاب در ستون فقرات درگیر می شوند. معمولا خستگی به طور ناگهانی ظاهر می شود و قبل از بهبود به مدت چند هفته طول می کشد.


  • ضعف

از جمله علائم ام اس در جوانان است که به ما کمک می کند در همان مراحل اولیه به وجود بیماری در خود پی ببریم و هرچه سریع تر نسبت به درمان ام اس اقدام کنیم. ضعف در پاها قابل توجه ترین بخش است. این ضعف ابتدا در پاها شروع شده و در نتیجه فرد نمی تواند به مدت زیادی روی پا بایستد. 


  • مشکلات حسی و گزگز شدن

این بیماری، اعصاب مغز و نخاع را تحت تاثیر قرار می دهد؛ این بدان معنی است که می تواند سیگنال های متناقضی را در بدن ارسال کند. گاهی اوقات، هیچ سیگنالی ارسال نمی شود و این باعث بی حسی می شود. احساس گز گز و بی حسی یکی از شایع ترین علائم هشدار دهنده ام اس است. محل های معمول برای بی حسی شامل صورت، بازوها، پاها و انگشتان دست هستند. در صورت مواجه شدن با این علائم باید سریع تر روند درمان ام اس را شروع کنید.

بهترین داروهای گیاهی و شیمیایی برای درمان چاقی کدامند؟

به طور قطع نمی‌توان گفت که درمان چاقی با داروهای شیمیایی بهتر است یا با داروهای گیاهی؛ هر کدام از انواع داروهای گیاهی شیمیایی یا مکمل هایی که در بازار وجود دارند یک فرمولاسیون مجزا دارند. نمی‌توان گفت که کدام مکمل، اثر قوی تری نسبت به سایرین دارد. چنانچه تمایل دارید درصدی از وزن بدن خود را کاهش دهید یا چاقی خود را درمان کنید، قبل از اینکه از داروها استفاده کنید با پزشک متخصص تغذیه مشورت نمایید. پزشک تغذیه می ‌تواند یک رژیم غذایی سالم را به شما بدهد که در طولانی مدت، وزن شما کنترل شده و سلامت بدن تامین خواهد شد.

در صورتی که رژیم غذایی و داروها برای درمان چاقی موثر واقع نشود، روش جراحی برای درمان چاقی شدید پیشنهاد می گردد. جراحی چاقی خطرات خاص خودش را دارد، بنابراین  بهتر است از روش های اصولی و سالم تر وزن خود را کاهش دهید.


موثرترین روش های درمان چاقی سریع در سایت فدولا

کبد چرب در چند گرید دسته بندی می شود؟

 درمان فوری کبد چرب

در معتبرترین منابع علمی مانند هلثی لاین، مدیکال ساینس، مدیکال اکسپرس، گاردین، دیلی میل، نشریه کلینیک مایو و ... دسته بندی جامع برای کبد چرب را به شرح زیر توضیح می دهند که به کمک آن، پزشکان به راحتی می توانند بدانند که کبد چرب چند گرید دارد؟ و درمان اصولی هر گرید کدام است.


کبد چرب گرید 1 یا هپاتیک استئاتوسیس

اولین نوع بیماری است که دلیل آن تغذیه ناسالم است. خوشبختانه این مرحله بیماری با افزایش تحرک و استفاده از مواد دارویی قابل درمان است؛ اما باید بدانید که برای افراد کهنسال کمی خطرناک به نظر می ‌رسد. درمان کبد چرب گرید 1 بسیار آسان است. معمولاً افراد به راحتی گرید 1 کبدچرب را تشخیص نمی ‌دهند؛ زیرا هیچ علائمی در این بیماری مشاهده نمی ‌شود و احتمال دارد تا اعلام نتائج آزمایشات خون، در جریان این بیماری قرار نگیرند.



کبد چرب گرید 2 

نسبت به گرید 1 ، این مرحله علائم شدیدتری دارد که ممکن است فرد احتمال وجود بیماری را در خود حس کند. درمان این حالت از کبد چرب، رژیم غذایی خاص خود را می طلبد و درمان دارویی را باید برای آن در نظر گرفت. مقاله ای با نام کبد چرب چند گرید دارد؟ که توسط کالج لندن منتشر شده است، این گرید کبد چرب را زودگذر و پلی به سمت بدخیمی در صورت بی توجهی می داند. همچنین اشاره می کند که درمان کبد چرب گرید 2 مستلزم داروهای گیاهی مانند قهوه و عسل و همچنین داروهای شیمیایی است.


کبد چرب گرید 3 یا فیبروز

فیبروز، سبب التهاب شدید و قوی در کبد شده که به بافت اسکار فیبروز اطراف سلول‌ های کبد و رگ‌ های خونی تبدیل می شود. این بافت سبب جایگزینی بافت های سالم کبد می ‌گردد. برخی افراد این مرحله را هم مورد بی توجهی قرار می دهند و بدون آن که بدانند کبد چرب چند گرید دارد؟ و هر کدام چه خطراتی دارد، تن به درمان کبد چرب گرید 3 هم نمی دهند. در این مرحله حتما باید دوره های درمانی خاص برای شخص در نظر گرفته شود.



کبد چرب گرید 4 یا سیروز

در این حالت، نوارهای بافت اسکار و توده های سلولی کبد افزایش می ‌یابد و کبد کوچک می ‌شود و توده های زیادی در آن متمرکز می ‌شود که این حالت را سیروز می گویند. درمان کبد چرب در این مرحله سخت است و معمولا بیماران درمان را پس می زنند.


درمان کولیت اولسروز با هومیوپاتی

هومیوپاتی انواع مختلفی دارد. هومیوپاتی بالینی، یک درمان را برای یک حالت خاص تطبیق می ‌دهد و هر شخصی که بیماری مربوطه را داشته باشد، همان درمان را دریافت خواهد کرد. هومیوپاتی انفرادی شامل مجموعه ‌ای از مشاوره‌های عمقی برای ارزیابی علائم و موضوعات دیگری است که ممکن است بیمار را تحت تاثیر قرار دهند. در درمان کولیت اولسروز با هومیوپاتی ،هومیوپات پس از مشاوره عمقی بر اساس علائم شخصی فرد، مناسب‌ ترین درمان را انتخاب می ‌کند.

هومیوپاتی انفرادی هم مشاوره و هم درمان را در برمی ‌گیرد، در حالی که هومیوپاتی بالینی شامل درمان بدون مشاوره عمقی است. توصیه به استفاده از این شیوه درمان بسیار متفاوت است؛ چراکه عده ای از دانشمندان معتقدند که این شیوه درمان می تواند بسیار کمک کننده باشد، در حالی که عده ای دیگر از دانشمندان نظر کاملا متفاوتی دارند.

درمان کولیت اولسروز با هومیوپاتی در بیماران مختلف نتایج متغییری داشته است؛ به طوری که عده ای از بیماران به بهبودی رسیده اند و عده ای دیگر نتیجه مشهودی از این درمان را مشاهده نکرده اند.


روش های گیاهی درمان کولیت عصبی در سایت فدولا