خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

بهترین راهکارهای درمان فشار خون پایین

فشار خون پایین که هیچ نشانه و علائمی ندارد و فقط علائم خفیفی ایجاد می کند، به ندرت به درمان فشار خون پایین نیاز دارد. اگر علائمی دارید، روش های درمانی به علت آن بستگی دارد. به عنوان مثال، وقتی داروهایی را مصرف می کنید ممکن است باعث فشار خون پایین شود؛ در این صورت، بهترین راهکار درمان معمولاً شامل تغییر یا قطع دارو یا کاهش دوز مصرفی است. اگر مشخص نیست که چه چیزی باعث فشار خون پایین شما می شود یا درمان خاصی برای آن وجود ندارد، هدف این است که فشار خون خود را افزایش داده و علائم را کاهش دهید.  بسته به سن، وضعیت سلامتی و نوع فشار خون پایین شما، می توانید درمان فشار خون پایین را از چند طریق انجام دهید:


از نمک بیشتری استفاده کنید!

متخصصان معمولاً محدود کردن نمک را در رژیم غذایی خود توصیه می کنند زیرا سدیم می تواند گاهی اوقات به طرز چشمگیری فشار خون را افزایش دهد. برای افرادی که فشار خون پایینی دارند، این می تواند یک پیشنهاد خوب باشد. اما از آنجا که سدیم اضافی می تواند منجر به نارسایی قلبی بخصوص در افراد مسن شود، لازم است قبل از افزایش نمک در رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید.


آب بیشتری بنوشید!

مایعات باعث افزایش حجم خون شده و به جلوگیری از کم آبی بدن کمک می کنند، که هر دو در درمان فشار خون پایین بسیار مهم هستند.


جوراب های فشرده تر بپوشید!

جوراب ساق بلند الاستیک که معمولاً برای تسکین درد و تورم رگ های واریسی استفاده می شوند، می توانند به کاهش جمع شدن خون در پاها کمک کند. این راه می تواند یکی از بهترین راهکارهای درمان فشار خون پایین باشد. البته برای جلوگیری از عوارض باید حتماً با پزشک مشورت کنید.


موثرترین روش های درمان فشار خون عصبی در سایت فدولا

عوارض شایع بی توجهی به درمان روماتیسم قلبی چیست؟

مسلما هر بیمار برحسب شدت، مرحله، نوع و بافت درگیر شده اثرات و عوارض متفاوتی از روماتیسم را بروز می دهد. روماتیسم قلبی یک بیماری مزمن و گاها حاد است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. برخی از افراد نسبت به این بیماری بی توجه اند و این در حالی است که از مشکلات پیاپی آن بی اطلاع هستند. به موارد زیر توجه کن:

نارسایی قلبی 

درمان روماتیسم قلبی اگر به موقع نباشد، می ‌تواند باعث تنگ شدن یا گشادی شدید دریچه قلب شود.



اندوکاردیت باکتریایی

عفونت لایه داخلی قلب و مشکلات قلبی تا آخر عمر



پارگی دریچه قلب در درمان روماتیسم قلبی

یک عارضه به شدت خطرناک و حتی کشنده است که به طور معمول در افرادی بروز می کند که به موقع نسبت به درمان روماتیسم قلبی اقدام نکرده اند. این 3 مورد تنها بخشی از مشکلات عدیده ای هستند که به دنبال روماتیسم قلبی ایجاد می شوند؛ به همین دلیل با صراحت می توان گفت که روماتیسم قلبی خطرناک بوده و در صورت درگیری باید به موقع نسبت به درمان آن اقدام شود.



روش های غیر خوراکی درمان روماتیسم قلبی در سایت فدولا


رژیم های غذایی خاص برای درمان چاقی سریع

رژیم های غذایی با کالری محدود 

برای درمان چاقی سریع، پزشک ممکن است رژیم کم کالری شامل 1200 تا 1500 کالری در روز برای زنان و 1500 تا 1800 کالری در روز برای مردان توصیه کند. میزان کالری بستگی به وزن بدن و سطح فعالیت بدنی شما دارد. رژیم کم کالری با انواع غذاهای سالم، انواع مواد مغذی مورد نیاز برای سالم ماندن بدن شما را تأمین می کند.


رژیم روزه داری متناوب

روزه داری متناوب یکی دیگر از راه های کاهش مصرف غذا است که به عنوان راهکاری برای کاهش وزن و درمان چاقی سریع مورد توجه قرار گرفته است. در این رژیم، یک روز، غذاهای آزاد برای فرد توصیه می شود. محققان تنها چند مطالعه محدود را در مورد روزه داری متناوب به عنوان راهکاری برای کاهش وزن انجام داده اند. آنها هیچ اطلاعات اثبات شده ای به دست نیاوردند که نشان دهد اثرات این رژیم در طولانی مدت، در ایمنی و اثربخشی روزه داری برای حفظ وزن طولانی مدت، مفید هستند.


بهترین راهکارهای درمان چاقی کودکان در سایت فدولا


اصولی شگفت انگیز اما ساده برای درمان کبد چرب

ساده ترین درمان کبد چرب

اگر تا کنون جوابی برای این سوال که برای درمان کبد چرب چه باید کرد؟ نیافته اید، پس با دقت اصول زیر را مطالعه کنید تا متوجه بشوید که برای درمان کبد چرب باید به یکسری اقدامات ساده روی بیاورید.


  • وزن کم کنید

کاهش وزن برای درمان این بیماری معجزه می کند. اگر می خواهید واقعا به شرایط ایده آل برسید و درمان در کمترین زمان ممکن صورت گیرد؛ یکی از مهمترین اقداماتی که باید انجام دهید، کاهش وزن است. رسیدن به شاخص توده بدنی در محدوده 18.5 تا 24.9 یکی از اهدافی است که باید در راس اهداف شما باشد. علاوه بر این، پژوهشگران متوجه شده اند که کاهش وزن به میزان 15 درصد می تواند علائم بیماری کبد چرب را تا 32 درصد کاهش دهد.


  • رژیم غذایی خود را متحول کنید

اگر واقعا به دنبال جوابی برای سوال برای درمان کبد چرب چه باید کرد؟ هستید، یکی از مهمترین جواب ها همین است. برای درمان کبد چرب در خانه، نیازی به خوردن دارو و قرص و جوشانده و... نیست. کافی است به فکر اصلاح سبک غذاخوردن خود باشید. غذاهای مضر مثل فست فودها، خوراکی هایی که رنگ خوراکی دارند، انواع کیک و... را از رژیم غذایی حذف کنید. غذاها را با چربی کم میل کنید و به جای روغن های مضر صنعتی، از روغن زیتون برای طبخ غذا استفاده نمایید. مطمئن باشید خیلی زود به بوی روغن زیتون عادت می کنید.

تغییر شیوه زندگی برای درمان فشار خون شامل چه مواردی می شود؟

یک قدم مهم در پیشگیری و درمان فشار خون بالا، شیوه زندگی سالم است. شما می توانید جهت تغییر شیوه زندگی برای درمان فشار خون بالا ، موارد زیر را انجام دهید :

  • اگر اضافه وزن یا چاقی دارید، وزن کم می کنید
  • ترک سیگار
  • خوردن یک رژیم غذایی سالم، از جمله رژیم غذایی میوه بیشتر، سبزیجات و لبنیات کم چرب، چربی های اشباع کمتر و مصرف چربی های سالم نظیر روغن کنجد، آفتابگردان یا زیتون
  • اگر فشار خون بالا دارید میزان سدیم در رژیم غذایی خود را به کمتر از 1500 میلی گرم در روز کاهش دهید. بزرگسالان سالم باید سعی کنند میزان سدیم خود را بیش از 2300 میلی گرم در روز (حدود 1 قاشق چای خوری نمک) محدود کنند.
  • ورزش منظم هوازی (مانند پیاده روی سریع حداقل 30 دقیقه در روز، چند روز در هفته)
  • این اقدامات علاوه بر کاهش فشار خون، باعث افزایش کارآیی داروهای درمان فشار خون بالا می شود.
  • درمان فشار خون بالا در جوانان می تواند شامل رعایت تمام موارد بالا باشد. به ویژه در سنین آغازین جوانی.
  • مصرف قهوه می تواند منجر به افزایش فشار خون شود و بر سلامت قلب تأثیر بگذارد. هنوز تحقیقی ثابت نکرده است که قهوه ها بتوانند فشار خون را کاهش دهند اما هر فرد می تواند یک فنجان قهوه در طول روز بنوشد. اما بهتر است اعتدال را رعایت کند.

موثرترین داروهای درمان فشار خون در سایت فدولا