خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

علت بیماری آسم چیست؟

ایجاد آسم هم مانند سایر بیماری ها توسط عوامل متعدد و مشخصی صورت می گیرد. به طور دقیق نمی توان برای هر بیمار مشخص کرد که علت بیماری آسم او چیست. برای راحتی روند درمان آسم دانشمندان مهمترین مواردی که می توانند زمینه ساز ایجاد این بیماری باشند را دسته بندی کرده اند.


عوامل تحریک‌ کننده 

آلرژن‌ های محیطی مانند غذاها، پولن‌ ها، پرها، پوست حیوانی، گرد و غبار، پاک‌ کننده‌ های خانگی، تغییرات فصلی، آلوده‌ کننده‌ های صنعتی، مواد مخدر که تقریبا اصلی ترین علت بیماری آسم است.

فاکتورهای داخلی مانند عفونت ‌های ریوی، ورزش سنگین، عواطف، اضطراب و استرس، بیماری های تنفسی


عوامل محرک 

مواجهه با مواد مختلفی که باعث آلرژی می شوند و همچنین محرک ها می توانند سبب بروز بیماری های تنفسی شود. علت بیماری آسم ناشی از محرک ها از فردی به فرد دیگر متغییر است. گرده گل ها، ذرات و شوره پوست حیوانات، قارچ ها و گردو خاک و ذرات معلق موجود در هوا، عفونت های تنفسی، آلاینده ها، داروهای خاص مانند بتابلوکرها، آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و...، سولفیت ها و افزودنی های نگهدارنده از جمله علت بیماری آسم ناشی از محرک ها هستند.


عوامل درونی

گاهی علت بیماری آسم ربطی به شرایط محیطی ندارد و وابسته به اتفاقاتی است که در بدن فرد روی می دهند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بیماری ریفلاکس معدی مروی
  • مشکلات سیکل قاعدگی 
  • بیماری های ریوی
  • بیماری های ژنی


عوامل خطر

این عوامل زمینه ساز ابتلا به آسم هستند و بی توجهی به آن ها می تواند پس از مدت کوتاهی شما را گرفتار آسم کند.

داشتن نسبت خونی با فرد مبتلا به آسم

ابتلا به سایر آلرژی ها مانند درماتیت آتوپیک یا رینیت 

داشتن اضافه وزن که علت بیماری آسم در دنیای مدرن است.

استعمال دخانیات

مواجهه با بخارها سمی

مواجهه با محرک های شغلی مانند مواد شیمیایی که در کشاورزی، آرایشگری و کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرد.

مواجهه با میکروب های مختلف

مواجهه با عوامل تحریک کننده عصبی که اساسی ترین علت بیماری آسم به حساب می آید.

سابقه ‌ی فردی تب یونجه 

بیماری تنفسی ویروسی مانند ویروس سینسیشیال تنفسی (RSV) که قبل از درمان آسم باید به آن پرداخت.

مصرف زیاد داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی  (NSAID)



معرفی روش های ضد آلرژیک درمان آسم در سایت فدولا


راهکارهای طب اسلامی در درمان کولیت روده چیست؟

کولیت روده با عوارض بسیار شدیدی همراه است و می‌تواند در صورت شدت یافتن یکی از خطرناک ترین انواع التهابات روده شناخته شود. توجه به روش های درمان به ویژه روش درمان کولیت روده در طب اسلامی شرایط بسیار ایده آلی را در روند بهبودی کولیت روده ایجاد می نماید. در روش درمان کولیت روده در طب اسلامی با بررسی منشاء ایجاد بیماری و آشنایی با اصلی ترین مواد غذایی ملتهب کننده روده، بهترین مسیر درمان در پیش گرفته می شود. یکی از ترکیبات ایده آل به منظور درمان کولیت روده در سریع ترین زمان ممکن، قهوه است.

قهوه به تنهایی منبع خوبی از کافئین، آب و انواع آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای روده جهت ترمیم و بازسازی به شمار می رود. مصرف منظم قهوه در طول دوره درمان تعیین شده نقش مهمی را در بهبود بیماری ایفا خواهد کرد.مشکلات روده ای که با گذشت زمان به مشکلاتی بسیار جدی تبدیل می شوند، از طریق روش‌های درمانی کامل موثر به ویژه روش درمانی تعیین شده در طب سنتی برطرف خواهند شد.

کولیت روده در دراز مدت باعث ایجاد عارضه هایی مانند خستگی، کم‌خونی، درد، دل درد، دردهای استخوانی ، کاهش وزن و ایجاد مشکلات عصبی می‌شود.پس از تشخیص قطعی کولیت روده توسط متخصصین انتخاب روش درمان کولیت روده در طب اسلامی به عنوان یک مرجع و منبع برای بهبود بیماری انتخابی کاملا هوشمندانه شناخته می شود.در بین تمامی راهکارهای درمان قطعی کولیت روده مصرف قهوه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.


معرفی داروهای موثر برای درمان کولیت عصبی در سایت فدولا


عوامل موثر در استرس زنان چیست؟

زندگی های پرمشغله امروزه باعث ایجاد استرس و تنش زیادی می گردد. این مسئله تمام گروه های سنی را شامل می شود. مردان و زنان، هر دو در معرض استرس ‌های روزانه قرار دارند. درمان استرس زنان از هر نظر بسیار اهمیت دارد و به نوعی می توان گفت با سلامت کانون خانواده نیز در ارتباط است. البته این جمله به مفهوم آن نیست که درمان استرس برای مردان کم اهمیت است؛ هر دو گروه باید از تنش‌ها و استرس ‌های روزانه به دور باشند. استرس می تواند جنبه مثبت یا منفی داشته باشد. استرس مثبت در مراحل حساس و سرنوشت ساز، قابل درک است و استرس منفی، شامل مواردی است که اجتناب ناپذیر هستند و باید آنها را قبول کرد.

اگر درمان استرس زنان به درستی مورد توجه قرار نگیرد و در همان مراحل آغازین به آن پرداخته نشود، مجموعه ‌ای از مشکلات جسمی مانند سردرد، درد معده، فشار خون بالا، درد قفسه سینه و مشکلات خواب را در پی خواهد داشت. درمان استرس زنان برای گروه ‌های سنی مختلف اهمیت دارد؛ چه برای خانم های میانسال و چه برای زنان بیشتر از ۵۰ سال به هر حال استرس یک عامل مهم است. داشتن سبک زندگی شاد و بهترین راهکار و در عین حال ارزان ترین شیوه درمان استرس در تمام زنان با هر گروه سنی می باشد.  به دلیل اهمیت حفظ روحیه زنان و کاهش اضطراب و استرس، در ادامه این مطلب پیرامون همین مسائل صحبت کنیم. امیدواریم راهکارهایی که ارائه می دهیم بتوانند بخشی از استرس شما را در طول روز کاهش دهد.



راهکارهای بینظیر درمان خانگی استرس در سایت فدولا





میزان درد بعد از عمل جراحی کولیت با لیزر چگونه است؟

در مورد روش های جراحی دیگر باید بگوییم که بسته به وسعت جراحی و روش جراحی درد بعد از عمل جراحی  متفاوت است اما در جراحی با لیزر به دلیل محدود بودن نقطه محل جراحی و آسیب بافتی کمتر، درد به شدت در مقایسه با سایر روش ها به شدت کمتر است و درمان کولیت با سرعت بیشتری پیش می رود. معمولا بعد از جراحی سنتی بیمار دوره نقاهت طولانی و درد و خونریزی را تا 2 ماه تجربه می‌کند. اما در درمان کولیت با جراحی به روش ترکیبی با لیزر، بیمار تنها یک شب استراحت می ‌کند و در کمتر از یک هفته بهبودی کامل می ‌یابد. این به این معنی است علاوه بر آسان تر و سریع تر بودن فرایند درمان کولیت بیمار درد کمتری را هم احساس می کند و عوارض کمتری را هم تجربه می کند. این مزایا هم برای بیمار و هم برای پزشک بسیار ایده آل است.


راهکارهای طب اسلامی در درمان کولیت روده در سایت فدولا


موثرترین و قوی ترین داروهای درمان آلزایمر

روغن نارگیل

کاپریلیک اسید یک اسید چرب است که در روغن نارگیل فرآوری شده یافت می شود. بدن انسان، اسید کاپریلیک را به پروتئین کتون تجزیه می کند. پروتئین مشابهی در دارویی به نام Ketasyn استفاده می شود. برخی تحقیقات نشان داده است افرادی که کتاسین (Ketasyn) مصرف کرده اند عملکرد بهتری در حافظه خود دارند و توانایی شناختی در آنها بهتر است. برخی از افراد از روغن نارگیل به عنوان جایگزین ارزان تری برای داروهای حاوی کتاسین استفاده می کنند.


اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است در درمان بیماری آلزایمر مفید باشند. در یک منبع معتبر، محققان دریافتند که مصرف منظم اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش اختلالات شناختی می شود. اما، توجه به این نکته مهم است که این تحقیق بر روی حیوانات انجام شده است، نه انسان. با خوردن ماهی، آجیل و برخی روغن ها می توانید اسیدهای چرب امگا 3 بیشتری را در رژیم غذایی خود دریافت کنید.


کوآنزیم 10Q

طرفداران درمان های جایگزین، ادعا می کنند که برخی ویتامین ها و مواد معدنی می توانند از بیماری آلزایمر جلوگیری کرده یا آن را متوقف کنند. یکی از این آنتی اکسیدان ها، کوآنزیم 10Q یا 10CoQ است. مکمل های 10CoQ در داروخانه ها موجود است. این آنزیم برای عملکرد درست بدن مهم است. این کوآنزیم اکنون به عنوان یک درمان احتمالی برای بیماری آلزایمر، مورد مطالعه قرار گرفته است. 


کلسیم با منشأ مرجان ها و صدف ها

اکثر افراد کلسیم کافی را از رژیم غذایی خود دریافت می کنند. اما برخی از افراد از کلسیم با منشأ مرجان ها به عنوان درمانی برای بیماری آلزایمر حمایت می کنند. کلسیم مرجانی، از صدف ها و زندگی موجودات دریایی به دست می آید. این بدان معناست که مکمل کلسیم ممکن است حاوی مقادیر کمی از مواد معدنی دیگر نیز باشد. برخی بر این باورند که این منبع کلسیم، باعث مفیدتر بودن آن نسبت به سایر منابع کلسیم می شود. فواید کلسیم مرجانی در درمان  آلزایمر ثابت نشده است. 


طب سوزنی

طب سوزنی یک داروی جایگزین برای بیماری آلزایمر است. اعتقاد بر این است که با استفاده از سوزن های ظریف و استریل، بیماری، بهبود می یابد. تصور می شود این درمان باعث تحریک بدن و بهبود جریان انرژی می شود. بر اساس برخی از مطالعات از منابع مورد اعتماد، طب سوزنی ممکن است خلق و خو و عملکرد شناختی را در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر بهبود ببخشد. 


رایحه درمانی یا آروماتراپی

در آروماتراپی از روغن‌های ضروری برای افزایش سلامت فرد استفاده می‌ شود. یک مطالعه کوتاه مدت، رایحه درمانی را بر روی گروهی از افراد مسن که برخی از آنها مبتلا به بیماری آلزایمر بودند، آزمایش کرد. در پایان مطالعه، نتایج نشان دادند، توانایی های تفکر هر فرد، بهبود یافته است. اسانس های مورد استفاده در این مطالعه عبارتند از:

رزماری

لیمو

اسطوخودوس

پرتقال

نکته: به یاد داشته باشید هرگز روغن ها را مستقیماً روی پوست نمالید. همیشه سه تا پنج قطره را در یک اونس روغن حامل مانند روغن بادام رقیق کنید.


داروهای گیاهی

برخی از گیاهان به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی برای درمان بیماری آلزایمر موثر هستند. برخی منابع، انواع داروی قوی برای آلزایمر را بر اساس مخلوطی از گیاهان دارویی معرفی کرده اند.


روش های درمان آلزایمر سالمندان در سایت فدولا