خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

چرا درد مفاصل در زنان نشانه ای خطرناک است ؟

درمان درد مفاصل در زنان

سیستم اندوکرین یا هورمونی، بخش مهمی از عملکرد بدن زنان هست که آن ها را در مقابل درد ضعیف می کند. به علاوه مغز زنان نیز در این زمینه مقصر است. علت درد مفاصل در زنان با مردان یکی باشد؛ اما واکنشی که زنان نسبت به این درد دارند به نسبت شدیدتر است. پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که اندروفین که مسکن های طبیعی بدن هستند در بدن مردان عملکرد بهتری نسبت به بدن زنان دارند. این عامل گاها درمان درد مفاصل در زنان را سخت تر می کند؛ به علاوه مغز خانم ها در پاسخ به اتفاقات دردناک، مقدار کمتری دوپامین ترشح می کند و بدون دوپامین، اندروفین اثر به نسبت کمتری دارد.


بنابراین می توان به این موضوع پی برد که تفاوت های ساختاری بدن زنان و مردان نیز در ابتلای آن ها به برخی از انواع درد مفاصل موثر است. اگر واضح تر بگوییم، سهم قابل توجهی از علت درد مفاصل در زنان را مکانیسم بدن آن ها شامل می شود. به عنوان مثال زنان بیشتر مستعد ابتلا به استئوآرتریت زانو هستند. یکی از دلایل این اختلاف می تواند میزان تحرک بیشتر زنان نسبت به مردان باشد. همچنین از آن جایی که درد مفاصل زن شدیدتر است، امکان دارد که فرد به مسکن های قوی روی آورد که این مسکن ها می توانند آسیب جدی به بدن او وارد کنند.


لجن کیسه صفرا دقیقا چیست؟

درمان سنگ صفرا با لیزر

بهتر است از لجن صفراوی، به جای لجن کیسه صفرا، استفاده کنیم. لجن کیسه صفرا در حقیقت تفاوت زیادی با آنچه در ذهن ما در مورد لجن شکل بسته است، دارد. لجن صفراوی در واقع مایع غلیظی است که علاوه بر سنگ های ریز کلسترولی، سنگ ریزه های کریستالی هم در آن یافت می شوند. سنگ ریزه ها، اندازه های متفاوتی دارند؛ به همین دلیل درمان لجن کیسه صفرا معمولا با توجه به قطر سنگ ریزه ها انتخاب می شود. برخی از مقالات معتقدند لجن صفراوی شرایطی است که تنها سنگ های میکروسکوپی و کریستالی دیده می شوند و نباید سنگ های بزرگ در آن موجود باشد.


با این حال در بیشتر نمونه ها، لجن کیسه صفرا تبدیل به سنگ نشده و در کیسه صفرا حل می شود یا دفع می گردد. اگر سنگ از اندازه ای بزرگ تر شود، راه حل های پیشنهادی برای درمان لجن کیسه صفرا دیگر کارایی خود را از دست می دهند و باید به سراغ روش های درمان سنگ صفرا برویم. اما در کل بدانید که لجن کیسه صفرا، ماده ای طبیعی است که در سونوگرافی تشخیص داده می شود و محتوای رسوبات و ذرات ریز بیلی روبینات کلسیمی و کریستال های کلسترولی است. اگر این سنگ ها از حدی بزرگ تر شوند، آن موقع برای فرد مشکلات جدی ایجاد خواهند کرد.




علت لجن کیسه صفرا چیست؟

برخلاف تصور عامیانه، مایع صفرا در داخل کیسه صفرا تولید نمی شود. بلکه این مایع در کبد تولید شده و در داخل کیسه صفرا تغلیظ می گردد. حدس زده می شود که رسوبات بیلی روبین کلسیم و کلسترولی به سبب از دست رفتن آب صفرا باشند. در بعد از روند شروع تشکیل رسوبات، مخاط با رسوبات مخلوط می شود و در کیسه صفرا تجمع می یابد. البته بدانید که فرایندهای بدن در جهت صاف کردن کیسه صفرا حرکت می کند. درمان لجن کیسه صفرا در اولین مرحله در داخل خود بدن روی می دهد.


بدن بارها و بارها لجن کیسه صفرا را پاکسازی می کند؛ اما در مواقعی به دلیل برهم خوردن توازن بین میکرومکانیسم ها، بدن توانایی خود را برای دفع کامل از دست می دهد و تجمعات حجمی کلسترولی رسوب می کنند. در بسیاری از موارد، فرد برای درمان سنگ صفرا مراجعه می کند و در آن زمان متوجه می شود که شروع روند سنگ سازی به چه دلیل بوده است. لجن کیسه صفرا ممکن است در حملگی مهم تر باشد، چرا که در این دوران، مصرف غذا بیشتر از حد معمول، تندتر خوردن و ویار به غذاهایی خاص، وجود دارد. از سوی دیگر درمان لجن کیسه صفرا در دوران بارداری به شدت سخت تر است.


نکات مهم که در راهنمای خرید قهوه به شما گفته می ‌شود!


قطعاً با توجه به یک سری از نکات در خرید قهوه، بهترین نمونه که با سلیقه و ذائقه شما سازگارتر است را خریداری خواهید کرد. هدف از نگارش این متن این است که بهترین قهوه را از بازار خریداری کنید، آن را آماده کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید. پس در این بخش همچنان با ما همراه باشید. انواع دانه های قهوه بسته به محل رشد آن ها و نحوه برشته شدنشان، طعم متمایزی دارند. حتماً هنگام خوردن قهوه متوجه می ‌شوید که طعم بعضی از آنها نسبت به دیگری بهتر است. پیشنهاد می کنیم برای انتخاب و خرید دانه های قهوه مناسب ابتدا طعم مختلفی از آنها را امتحان کنید. به این ترتیب بهتر متوجه می‌شوید که کدام یک را برای خوردن ترجیح می دهید.


انواع قهوه در بسته بندی های مختلف در بازار وجود دارد. حتی یک بسته بندی ساده می تواند در خرید مشتری تاثیرگذار باشد. البته بسته بندی تاثیر چندانی در انتخاب شما نخواهد داشت، اما بسته بندی های غیر استاندارد باعث می شود رطوبت و عوامل محیطی وارد بسته ها شده، در تماس با دانه های قهوه قرار بگیرد و طعم و کیفیت آنها را تغییر دهد. سعی کنید انواع قهوه را در بسته بندی های محکم و در بسته خریداری کنید. در راهنمای خرید قهوه به شما می‌گوییم قهوه های برشته شده، طعم تندتری دارند اما قهوه هایی که زمانی کمتری تحت رست شدن یا برشته شدن قرار گرفته اند، طعم خاکی خود را حفظ کرده‌ اند. هر چه زمان برشته شدن طولانی تر باشد، قهوه، طعم تند و تیزتری به خود می گیرد.


درمان پروستات در طب اسلامی

درمان قطعی پروستات

روش درمان پروستات طب اسلامی یکی از روش های واقعا موثر و قطعی به شمار می رود. طب اسلامی یا طب سنتی راهکارهای متعددی برای پیشگیری از پروستات و درمان آن به بیماران ارائه می دهد.بسیاری از این راهکارها در مصرف ترکیباتی همچون قهوه اشاره خلاصه می شود.


قهوه با دارا بودن کافئین فراوان به صورت مستقیم روی سرطان پروستات تاثیر می گذارد. به طوری که می‌توان گفت یک فرد مبتلا به پروستات، در صورت قطع مصرف قهوه پس از یک دوره طولانی باید شاهد شدت یافتن بیماری باشد. درمان پروستات طب اسلامی و مهم ترین نکات آنجایگزین خوبی برای بیماران در مقایسه با روش‌های رایج از جمله جراحی و مصرف برخی ترکیبات شیمیایی بسیار مضر است. در روش درمان پروستات با استفاده از طب سنتی مصرف قهوه انتخابی تاثیر گذار برای کند سازی و توقف روند پیشرفت بیماری به شمار می آید.


بهترین روش درمان پروستات طب اسلامی چیست؟

درمان پروستات خوش خیم یا بدخیم با مصرف دارو و یا انجام جراحی های مختلف امکان پذیر است. تغییر سبک زندگی نیز از جمله مهمترین و بهترین روش درمان پروستات طب اسلامی شناخته می شود.جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف قهوه می تواند تا ۵۰% در درمان پروستات موثر باشد.


درمان پروستات طب اسلامی یک روش بی خطر و بدون درد است، که در آن نیازی به انجام جراحی های مختلف احساس نمی شود. از جمله بهترین روش ها برای درمان پروستات در طب جدید و طب سنتی مصرف ترکیبات و مواد غیر شیمیایی و طبیعی است. قطعاً یکی از بهترین انتخاب ها قهوه به عنوان یک ترکیب کاملاً طبیعی و بدون عارضه شناخته می شود.


تغییرات رژیم برای درمان چاقی شامل موارد زیر است:


میزان مصرف مشخص کالری در خانم ها و آقایان برای درمان چاقی چقدر است؟

نکته اصلی برای درمان چاقی و کاهش وزن، کاهش تعداد کالری مصرفی شما است. اولین قدم، بررسی عادات غذایی و آشامیدنی معمولی شما در طول روز است تا ببینید که چقدر کالری را معمولاً مصرف می کنید و از چه طریقی می توانید مقدار آن را کاهش دهید. یک مقدار معمولی کالری، 1200 تا 1500 کالری برای خانم ها و 1500 تا 1800 برای آقایان است. مصرف قهوه با کالری کمتر، چیزی مثل قهوه کافئین دار می تواند به عنوان یک میان وعده و یا صرف صبحانه، به کاهش وزن کمک کند. قهوه سبز نیز خواص بسیاری برای کاهش وزن دارد و به متابولیسم و چربی سوزی کمک می کند. در مصرف قهوه زیاده روی نکنیدچون کالری های روزانه شما بر هم می خورد!


خوردن غذ اها و خوراکی های کم کالری چگونه به درمان چاقی کمک میکند؟

بعضی از غذاها مانند دسرها، آب نبات، چربی ها و غذاهای فرآوری شده، مقدار زیادی کالری حتی در یک مقدار کم، دارند. در مقابل، میوه و سبزیجات، کالری کمتری را به خود اختصاص داده اند. با خوردن بخش های بیشتری از غذاهایی که کالری کمتری دارند، گرسنگی شما رفع می شود و کالری کمتری مصرف می کنید و نسبت به غذایی که می خورید، احساس بهتری می کنید. این باعث می شود در کل، احساس رضایت کنید.


بهترین انتخاب منابع غذایی سالم در درمان چاقی چیست؟

برای سلامتی بیشتر در رژیم خود، غذاهای گیاهی مانند میوه، سبزیجات و غلات سبوس دار حاوی کربوهیدرات ها را مصرف کنید. برای درمان چاقی، دریافت منابع لاغر کننده همچون منابع حاوی پروتئین نظیر لوبیا، عدس و سویا و مصرف گوشت بدون چربی را در دستور رژیمی خود قرار دهید. سعی کنید هفته ای دو بار ماهی بخورید. مصرف نمک و شکر اضافه را محدود کنید. مقادیر کمی از چربی ها را مصرف کنید و مطمئن شوید که آنها از منابع سالم مانند روغن زیتون، کلزا و دانه های مغذی تولید شده اند.


مصرف کدام گروه غذایی در درمان چاقی باید محدود شود؟

برخی از رژیم های غذایی برای درمان چاقی، مقدار یک گروه غذایی خاص مانند غذاهای پر کربوهیدرات یا پر چربی را محدود می کنند. از پزشک خود بپرسید که کدام برنامه رژیم، مؤثرتر بوده و کدام یک می تواند برای شما مفید باشد. نوشیدن نوشیدنی های شیرین شده با قند، یک منبع غنی از کالری زیاد است بنابراین، محدود کردن این نوشیدنی ها یا حذف کلی آنها در رژیم روزانه، برای شروع کنترل کالری و درمان چاقی، بسیار مفید خواهد بود.


جایگزین کردن وعده های غذایی چقدر در درمان چاقی موثر است؟

این برنامه درمان چاقی، پیشنهاد می کند که یک یا دو وعده غذایی را با محصولات خود جایگزین کنید؛ میان وعده های سالم، یک وعده غذایی سالم و متعادل که کم چربی و کم کالری است را مصرف کنید. در کوتاه مدت، این نوع رژیم ها می تواند به شما در کاهش وزن و درمان چاقی کمک کنند. به خاطر داشته باشید که این رژیم ها به احتمال زیاد به شما نمی آموزند که چگونه سبک زندگی کلی خود را تغییر دهید، بنابراین اگر می خواهید وزن خود را کنترل کنید، مجبور هستید از این برنامه ها پیروی کنید.