خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

مهم ترین راه های تشخیص ام اس خفیف چیست؟

درمان ام اس خفیف

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی، امکان تشخیص این بیماری در همان مراحل اولیه به وجود آمده است. راه های تشخیصی به پزشک می گویند که بیماری تا چه حد پیشرفت داشته است و کدام راه های درمانی می توانند متناسب با شرایط بیمار مفید باشند.شاید تا چندی پیش جوابی برای این سوال بیماران که درمان ام اس خفیف چیست، وجود نداشت؛ اما امروزه به کمک متودهای تشخیصی پیشرفته، پزشک به خوبی می تواند جواب این سوال را بدهد.

  • معاینه عصبی

 جهت بررسی مسیرهای ارتباطی و پیدا کردن رشته های درگیر ام اس

  • معاینه چشمی در درمان ام اس

 جهت بررسی بیماری های چشمی و اختلالات در اعصاب چشم که موجب تاری دید و یا دوبینی شده اند.

  • ام ار آی

که با ورود آن به عرصه پزشکی، تحولی عظیم در این علم ایجاد شد و جواب بسیاری از ناشناخته ها و سوالات پزشکان که یکی از آن ها، درمان ام اس خفیف چیست را با خود آورد. در این روش تشخیصی، به کمک تشدید میدان مغناطیسی، تصاویر مقطعی از مغز به دست می آید که در سکانس tirm پلاک های ام اس به خوبی دیده می شوند. در حال حاضر گلداستاندارد تشخیص ام اس، این متود است.

  • PET

تصویربرداری انتشار پوزیترون است که قابلیت های بسیار زیادی نسبت به MRI دارد؛ اما به دلیل هزینه بالا، امکان استفاده از آن برای همه افراد وجود ندارد. این روش تشخیصی به طور کامل و دقیق، میزان پیشرفت، محل و ... را در مورد ام اس مشخص می کند.

  • کشیدن مایع نخاعی

جهت نمونه برداری از اعصاب درگیر ام اس


جدیدترین روشهای درمان آلزایمر کدام است ؟

جدیدترین درمان آلزایمر

در این بخش از مقاله پاسخ این سوال که جدیدترین روش های درمان آلزایمر کدام است را به طور مفصل برایتان شرح خواهیم داد :


 درمان با آنتی بیوتیک

چندی پیش در دیلی میل مقاله منتشر شد که در آن اذعان می داشت محققان موفق به کشف روشی جدید برای کاهش سرعت پیشروی آلزایمر شده اند. در این روش از آنتی بیوتیک ها برای جلوگیری از ایجاد پلاک های آمیلوئید و دیگر سموم در مغز استفاده می شود. پژوهشگران با بررسی اثر آنتی بیوتیک ها روی گونه ای از جانداران به نام کرم های لوله ای که حاوی ترکیبات پروتئینی آلفا سینوکلئین و بتا آمیلویید بودند، متوجه شدند که این داروها قادر به پیشگیری و کاهش شدت آلزایمر هستند. آنتی بیوتیک ها تجمع  کوآنزیم های سمی را در مغز کاهش می دهند. عملکرد آنتی بیوتیک ها برای درمان آلزایمر به این صورت است که با متوقف کردن ریبوزوم، از پروتئین سازی جلوگیری می کنند.


اشتباه برداشت نشود ما با این کار به بافت مغز هم آسیب نمی رسانیم. Amyloid یک اصطلاح عمومی برای پروتئین هایی است که به طور طبیعی در بدن بوجود می آیند. در مغز افراد سالم، این پروتئین نابود می شود ولی در مغز افراد مبتلا به آلزایمر، تجمع می یابد. حال در جدیدترین روشهای درمان آلزایمر هدف ما جلوگیری از تجمع یا تشکیل این پروتئین ها است. اگرچه این روش در گروه جدیدترین روشهای درمان آلزایمر قرار گرفت اما چندین نتیجه ناموفق هم داشت که باعث شد این روش همچنان در فاز تحقیقاتی بماند. چشم امید زیادی به این روش برای درمان آلزایمر به طور قطعی دوخته شده است و دانشمندان در حال دستیابی به نتایج قابل قبولی هستند.

آروماتراپی

در این روش درمانی از روغن‌ های خاصی برای تقویت حافظه استفاده می‌ شود. یک آزمایش کوتاه مدت بر روی گروهی از افراد مسن نشان داد که این روش درمانی برخی از افراد مبتلا به آلزایمر را بهبود بخشید. این شیوه را نمی توان جز جدیدترین روشهای درمان آلزایمر طبقه بندی کرد؛ چراکه در گذشته هم از روغن های مغذی برای تقویت حافظه استفاده می شده است. شاید استفاده از ترکیبات روغنی در گذشته با هدف درمان آلزایمر نبوده است اما ماهیت خواسته پزشکان یکسان بوده است. تنها در صورتی می توان آروماتراپی را یکی از جدیدترین روشهای درمان آلزایمر دانست که محققان موفق به کشف ترکیبی شوند که قدرت چندین برابری دارد و تا حدی زیادی می تواند به درمان آلزایمر به شکل قطعی کمک کند. 

بهترین کار برای درمان آسم عصبی چیست؟

علائم آسم عصبی

بهترین راه برای درمان عوارض و علائم آسم عصبی از بین بردن دلایل به وجود آورنده آن است. بیماران و افرادی که بیماری آسم عصبی مبتلا هستند، علائم آسم را کمتر دارند اما زمانی که حالت استرس و اضطراب به آنها دست می دهد، آسم عصبی آنها شدیدتر می شود. به این افراد توصیه می شود که حتماً روش های کسب آرامش را امتحان کنند. انجام دادن کارهای هنری، گوش دادن به موسیقی آرامش دهنده، ورزش کردن، شنا کردن، داشتن تغذیه سالم و پرهیز از خوردن قهوه که کافئین زیادی دارد، متداول ترین روش های کنترل آسم عصبی است.


اگر افرادی به بیماری آسم عصبی مبتلا هستند و شرایط کاری آنها و محیط کاری آنها پر استرس و پر اضطراب است، بهتر است درباره تغییر شغل خود فکر دیگری کنند. شاید لازم باشد شرایط و محیط کار خود را عوض کنند تا سلامت آنها تعمیر شود. از دیگر کارهایی که برای درمان علائم ناراحت کننده آسم عصبی پیشنهاد می شود، تغییر افکار مزاحم به افکار مثبت است. برای این کار، این افراد می توانند متن های انگیزشی بخوانند؛ ویدیوهای انگیزشی تماشا کنند؛ کتاب بخوانند و البته خواب کافی داشته باشند. 


فراموش نکنید بیمارانی که آسم عصبی دارند تا حد زیادی کنترل بیماری از دست آنها خارج است، بنابراین اطرافیان آنها باید کمک کنند. بهتر است این افراد مشغول به کارهایی شوند که برای آنها آرامش بیشتری به دنبال دارد. آرامش ذهنی را با برخی از فعالیت های ذکر شده در فوق به دست می آورید؛ در کنار این روش های درمانی حتماً با پزشک متخصص صحبت کنید. از مهمترین تمریناتی که آرامش ذهنی را به دنبال دارد، خواندن و نوشتن جملات مثبت است. انجام مدیتیشن و یوگا و ورزش در هوای آزاد به آرامش بیشتر و رفع استرس کمک می‌ کند. بیماران آسیب عصبی بهتر است در هوای تمیز و آزاد، تنفس عمیق داشته باشند.