خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

قهوه کدام کشور بهتر است؟

قهوه عمده رنگ روشن

زمانی که خرید عمده قهوه مطرح می شود، یکی از مهمترین نکاتی که نباید آن را از قلم بیاندازید، منشا تولید قهوه است. راه های مختلفی برای تصمیم گیری در این زمینه وجود دارد؛ اما بهترین رویکرد این است که از خود بپرسید، "مشتری هدف من از چه چیزی بیشتر لذت خواهد برد؟"

منشا قهوه عامل مهمی در طعم و ویژگی های قهوه خواهد بود؛ بنابراین در کنار ذائقه مشتریانتان، باید به این موضوع نیز توجه کنید که قرار است چه محصولی ارائه دهید. بگذارید واضح تر بگویم. قهوه هر منطقه، ویژگی های مخصوص به خود را دارد که این ویژگی ها، آن را برای یک ترکیب مشخص مثلا اسپرسو خاص می کنند. بهعنوان مثال، قهوه تولید شده در برخی مناطق، می توانند به بهترین شکل ممکن، اسپرسو یا رست های تیره تر را ایجاد کنند. این در حالی است که مناطق دیگر قهوه های شیرین تر یا قهوه هایی با طعم های متفاوت «شکلاتی» تولید می کنند. در اینجا خلاصه ای سریع از مناطق اصلی و مشخصات طعم مربوط به آنها آورده شده است:

  • اتیوپی: طعم های پیچیده و میوه ای
  • کنیا: اسیدی و شیرین، با نت های توت
  • هند: صاف و کرمی
  • برزیل: شکلاتی / آجیلی
  • کلمبیا: تنوع گسترده تر، از تیره و شکلاتی تا روشن و میوه ای را شامل می شود.
  • کاستاریکا: تمیز و سبک
  • مکزیک: غنی، اغلب شیرین

https://ghahvekhane.com/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B9%D9%85%D8%AF%D9%87-%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87

برای خرید موفق قهوه به چه نکاتی دقت کنیم؟

یک فنجان قهوه داغ در کنار دانه های قهوه

چگونه فروشگاه قهوه خود را انتخاب کنیم؟ این همان سوالی است که ممکن است شما را تا اینجا کشانده باشد. هر صاحب کافی شاپ دلایل خود را برای تصمیم گیری در مورد اینکه روی کدام فروشگاه قهوه حساب باز کند، خواهد داشت. با این حال، به طور کلی، بسیاری از کافی شاپ ها برای خرید قهوه کیلویی عمدتاً بر اساس معیارهای زیر تصمیم گیری می کنند:


کیفیت قهوه

برای راه اندازی کسب و کار، کیفیتی که ارائه می کنید باید در حد مطلوب باشد. این موضوع برای اکثر صاحبان کافی شاپ نیز صادق است؛ به خصوص اینکه خرید قهوه کیلویی حساسیت بیشتری در مقایسه با خرید قهوه خرده دارد؛ زیرا شما حجم بیشتری از قهوه را خریداری می کنید و اگر وسواس کافی را به خرج ندهید، ممکن است هزینه های زیاد و اشتباهی را به خودتان تحمیل کنید. از طرف دیگر، بازار رقابتی حال حاضر، این الزام را ایجاد می کند که باید کیفیتی که به مشتریان خود ارائه می دهید، تا حد زیادی راضی کننده باشد؛ در غیر این صورت، رقابت را نفع به سایر طرفین واگذار خواهید کرد. بنابراین کیفیت و مرغوبیت دانه های قهوه، یکی از مهمترین فاکتورهای خرید قهوه کیلویی است.


طعم قهوه

قهوه شما باید طعم عالی داشته باشد، درست است؟ با شرایطی که امروزه در بازار قهوه دیده می شود، درست کردن یک فنجان قهوه دیگر مطرح نیست؛ بلکه درست کردن یک فنجان قهوه "خوب" مطرح است؛ یعنی یک نوشیدنی که مشتریانتان از نوشیدن آن لذت ببرند و برای نوشیدن قهوه، شما را انتخاب کنند. خرید قهوه کیلویی با کیفیت، همان برگ برنده ای است که به آن نیاز دارید. چون شما به صورت عمده خریداری می کنید، طبیعتا با پرداخت هزینه کمتر، مقدار بیشتری قهوه به شما تحویل داده می شود و حاشیه سودتان افزایش خواهد یافت.


از سمت دیگر، اگر عطر و طعم محصولی که خریده اید، مرغوب باشد، دیگر جای نگرانی برای بازاریابی نخواهید داشت؛ چرا که محصول خوب، خودش خودش را تبلیغ می کند و مشتریانتان باز هم برای خرید قهوه به شما مراجعه خواهند کرد. از بحث اصلی این قسمت دور نشویم. عوامل زیادی روی طعم قهوه شما تأثیر می گذارند، از جمله کشور مبدا، نحوه پردازش و برشته شدن  دانه ها، نژاد و ...


قیمت قهوه

زمانی که هدف شما خرید قهوه کیلویی است، قیمت قهوه شما باید نسبت به قهوه ای که می گیرید، معقول باشد. به یاد داشته باشید که قهوه عالی گران تر است. این بدان معنی است که شما باید این هزینه ها را در حساب های خود بررسی و لحاظ کنید.


تاریخچه قهوه عربی و عربیکا

یک فنجان قهوه عربی روی دانه های قهوه دارک

اکثر مردم بر این باورند که قهوه عربیکا، نام خود را از صادرکنندگان و پرورش دهندگانی گرفته است که افرادی را در حال نوشیدن قهوه در کشورهای عرب پیدا کردند. آن ها که به دنبال نامی برای این محصول بودند، عربیکا را به آن نسبت دادند. اگرچه قهوه در اصل در اتیوپی رشد می کرد، اما در آنجا به عنوان نوشیدنی استفاده نمی شد. در عوض، قبایل اورومو از دانه ها برای غذا خوردن استفاده می کردند. این دانه ها اغلب خرد شده و با چربی مخلوط می شدند. سپس آنها را به عنوان محرک می خوردند.


برخی معتقدند که قبایل مسافر، قهوه را کشف کردند و تجارت آن را در عربستان آغاز کردند. هنگامی که قهوه به عربستان رسید، دانشمندان عرب آن را برای تهیه نوشیدنی دم کردند. آنها متوجه شدند که قهوه به آنها کمک می کند ساعت های طولانی تری کار کنند. از آنجا، نوشیدن قهوه به یک روش رایج تبدیل شد. از آنجایی که دانه های قهوه احتمالاً برای اولین بار در عربستان به نوشیدنی تبدیل شده است، منطقی است که این منطقه با نام و اصالت قهوه ارتباط زیادی داشته باشد. پس از آن که قهوه در عربستان رواج یافت، صادرات قهوه به سایر مناطق آغاز شد. خرید قهوه عربی، از همان زمان رواج یافت و به طرفداران خرید قهوه عربی در کشورهای مختلف پدیدار شدند.

https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%DB%8C

سه روش رایج پردازش دانه های قهوه

قهوه آسیاب شده در پیمانه

طبیعی/شسته نشده:

هنگامی که گیلاس های قهوه به حد ایده آل رسیدند، کشاورزان آن ها را از درختان می چینند، روی قفسه های خشک کن قرار می دهند و در آفتاب خشک می کنند تا پالپ و موسیلاژ (میوه اطراف دانه) کاملاً از بین برود. این معمولاً سه تا شش هفته طول می کشد و مشخص شده است که قهوه پردازش شده با این روش، مشخصات طعم روشن تر و بدن پرتری را ایجاد می کند. این فرآیند بیشتر در آب و هوای خشک و گرم با رطوبت کم مانند اتیوپی، برزیل یا یمن استفاده می شود.

خمیری/عسلی:

در این روش قبل از اینکه دانه های قهوه را مانند روش طبیعی یا شسته نشده در آفتاب خشک کنند، کشاورزان پوست گیلاس های قهوه رسیده را جدا می کنند، اما موسیلاژ چسبناک و گوشتی داخل آن را دست نخورده باقی می گذارند. این فرآیند که معمولاً حدود دو هفته طول میکشد و تقریباً بیشتر به دانه ها توجه میشود، شیرینی کلی و طعم متعادلی ایجاد میکند. این روش بیشتر در کاستاریکا استفاده می شود.

کاملاً شسته شده:

کشاورزان پس از چیدن گیلاس های رسیده قهوه، آنها را در یک خمره آب قرار می دهند و هر چیزی را که شناور می شود از آن جدا می کنند. سپس کشاورزان از مقادیر زیادی آب برای حذف پالپ و موسیلاژ از گیلاس های باقی مانده استفاده می کنند؛ سپس دانه های تمیز شده را تخمیر می کنند یا از ماشین برای شستشو استفاده می کنند و در نهایت آنها را خشک می کنند. این فرآیند معمولاً حدود چهار هفته طول می کشد و به قهوه اجازه می دهد تا طعم ذاتی خود دانه را در مقابل پذیرش طعمی از روش پردازش، حفظ کند. این روش، بیشتر در کشورهایی با آب و هوای مرطوب تر، مانند کنیا، که فاقد آب و هوای مناسب برای خشک کردن آفتاب هستند، استفاده می شود. با این حال، در حال حاضر به طور فزاینده ای رایج است که قهوه های شسته شده را، در هر مبدایی که دانه های عربیکای با کیفیت را تولید می کند، مشاهده کنید. بنابراین اگر برای خرید دانه قهوه فله ای، قهوه عربیکا را انتخاب کرده اید، می توانید تا حد زیادی مطمئن باشید که دانه ها با این روش پردازش شده اند.

قهوه آمریکای شمالی، مرکزی و جنوبی

قهوه آسیاب شده در پیمانه

صرفاً گفتن «آمریکا» برای ذکر منشا در هنگام خرید دانه قهوه فله ای، کار اشتباهی است. در واقع سه منطقه در آمریکا وجود دارد که قهوه صادر می کنند: شمال، مرکز و جنوب. قهوه های پاناما اغلب به عنوان یکی از بهترین ها در نظر گرفته می شوند و اغلب قیمت های بالا تری نسبت به سایر انواع قهوه دارند. آنها آبدار و میوه ای و گلدار هستند. هندوراس و از طرف دیگر، قهوه های کاستاریکا معمولاً متعادل هستند و دارای اسید مالیک واضح هستند و به همین دلیل، طعم هایی مانند سیب ایجاد می کنند. قهوه های گواتمالا بیشتر شبیه کاکائوی خام هستند و کیفیت بسیاری از مخلوط ها را افزایش می دهند.


آمریکای جنوبی و در راس آن، برزیل، بزرگترین تولید کننده قهوه در جهان است. این قاره از نظر کشورهایی که بیشترین تولید قهوه را دارند، رتبه یک (برزیل) و رتبه سه (کلمبیا) را در خود دارد. قهوه های برزیل به تمیزی قهوه های آمریکای مرکزی نیستند، اما بسیار متعادل هستند و نت های شکلاتی شیرین و کارامل را تداعی می کنند. کلمبیایی ها شبیه هم هستند، اما معمولاً از نظر اسیدی کمی ترد هستند و به ترکیبات شیرینی پانلا و شربت افرا شبیه اند. 

https://ghahvekhane.com/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D9%81%D9%84%D9%87-%D8%A7%DB%8C