خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

هنگام خرید دانه قهوه عربیکا به چه نکاتی دقت کنیم؟

قهوه آسیاب نشده و پودر قهوه و فنجان قهوه

کیفیت دانه قهوه

دانه‌ های عربیکا که در شرایط مناسب کشت، فرآوری و نگهداری شده باشند، کیفیت بالاتر و در نتیجه قیمت بالاتری دارند. کیفیت دانه قهوه را می‌ توان با توجه به شکل، رنگ، سایز، رطوبت، تمیزی و خالص بودن آن سنجید.


برند قهوه

برخی از برندهای معروف و محبوب قهوه در ایران، مانند کافی استور، گارنیک، به کافی، علی کافی و نستله، با تولید و عرضه قهوه‌ های عربیکا با کیفیت بالا و بسته‌بندی زیبا و مقاوم، شهرت بسیاری در میان مردم کسب کرده‌ اند. این برندها معمولا قیمت بالاتری نسبت به برندهای ناشناس یا کم‌ کیفیت دیگر دارند.


روش برشته کردن دانه

روش رست شدن دانه ها، یک فاکتور مهم و مؤثر در تعیین طعم، عطر و رنگ دانه‌ های عربیکا است. روش‌ های مختلف برشته کردن، مانند لایت (روشن)، مدیوم (متوسط) و دارک (تیره)، عطر و طعم درجات مختلف برشته شدن را به دانه‌ها می‌ دهند. هرچقدر سطح رست شدن بالاتر باشد، دانه های قهوه تلخ‌ تر و تیره‌ تر خواهند شد و طعم قوی تری خواهند داشت.

https://ghahvekhane.com/%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%DB%8C%DA%A9%D8%A7

مزایای قهوه چیست و چه اثری بر سلامتی بدن دارد؟

1. دانه قهوه حاوی کافئین و مواد مغذی است

یکی از خواص قهوه، محتوای کافئین آن است. این ماده در واقع محرک طبیعی است که احساس انرژی بیشتری در فرد به وجود می آورد. کافئین می تواند فرد را بیدار نگه دارد چون بر روی مغز اثر می گذارد. از طرفی دیگر، این کافئین اثرات مثبتی دارد که از آن جمله می توانیم به بهبود حافظه، خلق و خو، عملکرد ذهنی بهتر و واکنش پذیری بیشتر اشاره کنیم. ورزشکاران نیز می توانند از قهوه کافئین دار استفاده کنند تا انرژی لازم برای فعالیت های ورزشی را داشته باشند. از دیگر فواید قهوه، محتوای بالای مواد مغذی از جمله ویتامین B، پتاسیم و ریبوفلاوین است. همه این ها برای بهبود عملکرد مغز، مزایای زیادی دارند. اگر اهل شب بیداری هستید، نوشیدن قهوه کافئین بالا می تواند شما را شاداب تر نگه دارد.


2. قهوه حاوی ترکیبات فنولی است

دانه های قهوه سرشار از ترکیبات فنولی یا همان آنتی اکسیدان ها هستند و از سلول های بدن در برابر آسیب ها محافظت می کنند. این آنتی اکسیدان ها در سایر مواد خوراکی گیاهی نیز یافت می شوند و نقش مهمی در تقویت سیستم دفاعی بدن دارند. ترکیبات فنولی در دانه های قهوه می تواند بدن را در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب ها محافظت کنند. این اثرات در دانه قهوه، درست مشابه همان تأثیرات آنتی اکسیدان موجود در سبزیجات و میوه های تازه است.


3. قهوه، خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهد

جالب است بدانید که با خرید قهوه می توانید از خطر ابتلا به بیماری های شناخته شده و مزمن در امان باشید. خوردن قهوه، با توجه به طبع و ذائقه شما، می تواند ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد؛ خطر بیماری های عصبی و روانی را نیز از بین ببرد. مصرف منظم قهوه کافئین دار در روز می تواند فرد را از ابتلا به بیماری آلزایمر یا پارکینسون در سالمندی محافظت کند. قهوه همچنین برای سلامت کبد نیز مفید است. به علاوه، کسانی که قهوه می نوشند، کمتر به سرطان های روده یا کبد مبتلا می شوند. با خرید قهوه عربیکا یا خرید قهوه روبوستا و آماده کردن دانه قهوه فوری می توانید یک فنجان نوشیدن گرم میل کنید و از افسردگی در امان باشید.


برای مطالعه ادامه مطلب اینجا کلیک کنید!

قهوه عمده مقرون به صرفه

آیا تا به حال پیش آمده که از خواب بیدار شده، از رختخواب بیرون آمده و به آشپزخانه رفته اید تا یک فنجان قهوه درست کنید و متوجه شده اید که دیگر قهوه تان تمام شده است؟ یا شاید کوهی از کار برای انجام دادن دارید و تنها چیزی که برای نوشیدن در دفتر باقی مانده، مقداری آب گرم به دردنخور است؟  اگر هر یک از اینها به نظر شما شبیه کابوس است، پس باید به صورت عمده خرید کنید. با خرید عمده مواد غذایی به خصوص خرید عمده قهوه، با دادن هزینه کمتر، دیگر هرگز نگران این نخواهید بود که قهوه تان در فواصل کوتاه تمام شود و برای خرید قهوه، مجبور باشید بارها زحمت خرید را به دوش بکشید! 


مخاطبان این مورد، فقط مصرف کنندگان خانگی نیستند. این مورد در مورد کسب و کارهای مرتبط با قهوه به مراتب مهم تر است. شما باید همیشه بتوانید نیازهای مشتریانتان را در کمترین زمان برآورده کنید. فرض کنید مشتریان شما زمانی که برای خرید قهوه مراجعه می کنند، با در بسته مواجه شوند؛ خودتان بودید چقدر توی ذوقتان می خورد؟ فکر می کنم جوابش مشخص است. پس وقت را از دست ندهید و خرید عمده قهوه را شروع کنید.

مهم ترین خواص درمانی و فواید سلامتی قهوه برای مردان

1. قهوه به سلامت کبد کمک می کند

بیماری ها کبدی، سرطان کبد و ناراحتی های کبد در اثر سبک زندگی غلط و استفاده از مواد غذایی مضر بروز می کنند. یکی از فواید قهوه برای مردان، جلوگیری از ابتلا به این نوع بیماری ها است. خطرناک ترین عارضه کبدی، سیروز است که می تواند جان فرد را تهدید کند. تحقیقات ثابت کرده اند نوشیدن یک فنجان قهوه در روز می تواند خطر ابتلا به سیروز کبدی را کاهش دهد. مردانی که قهوه می نوشند، نسبت به افرادی که کمتر از این نوشیدنی استفاده می کنند، عمر طولانی دارند.


2. به سلامت و بهبود عملکرد مغز کمک می کند

نوشیدن قهوه می تواند به بهبود عملکرد مغز مردان بسیار کمک کند. مردانی که از قهوه استفاده می کنند، قدرت تمرکز و توجه بیشتری دارند و از ابتلا به افسردگی نیز در امان هستند. تأثیر خوب و فواید عالی قهوه بر سلامتی مردان دقیقاً به وجود ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی در دانه قهوه مربوط است. قهوه می تواند ابتلا به سرطان ها را کاهش دهد. تحقیقات ثابت کرده که نوشیدن منظم قهوه می تواند خطر ابتلا به افسردگی در مردان را تا یک سوم کاهش دهد.

از دیگر خواص قهوه برای مردان، کمک به کاهش زوال عقل در سالمندی است. مردانی که قهوه می نوشند، از خطر ابتلا به آلزایمر، کاهش قدرت شناختی در سالمندی و کاهش عملکرد عروق مغز در امان هستند. با خرید دانه قهوه می توانید آن را تازه تر تهیه کنید، آسیاب کنید و از طعم و عطر دلپذیر آن لذت ببرید. خدمات فروشگاه اینترنتی قهوه نیز برای همه مشتریان عزیز ارائه می شود. انواع دانه قهوه اسپرسو، قهوه عربیکا، قهوه روبوستا، قهوه ترک و دانه قهوه خام، با کیفیت عالی ارائه می شود. قیمت قهوه کیلویی نیز بسیار مقرون به صرفه است و می تواند با هر بودجه مالی سازگار باشد.


3. کاهش مشکلات و اختلالات مردانه

خوردن قهوه در طول روز نه تنها می تواند انرژی صبحگاهی شما را افزایش دهد، بلکه از روش های مختلف می تواند نگرانی های مردان را درباره برخی مشکلات و اختلالات جسمی و جنسی نیز برطرف نماید. مردانی که قهوه می نوشند، کمتر دچار اختلالات نعوذ می شوند. کاهش وزن با نوشیدن قهوه نیز امکان پذیر است. 

یکی دیگر از فواید قهوه برای مردان، کمک به جلوگیری از خطر ابتلا به سرطان پروستات است. آنتی اکسیدان های موجود در قهوه می توانند با رادیکال های آزاد بدن مبارزه کنند و فواید خوبی برای سلامتی مردان و البته زنان داشته باشند. دانه قهوه خام حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها است؛ حتی بیشتر از چای سبز یا کاکائو! توصیه می کنیم از مصرف بیش از حد قهوه خودداری کنید؛ چرا که نوشیدن زیاد قهوه، به ویژه قهوه کافئین بالا می تواند اختلالات خواب به وجود بیاورد، هوشیاری را مختل کند و باعث بروز سردرد شود. قهوه را هنگام صبح بنوشید تا باعث افزایش انرژی و ایجاد حس شادابی در شما شود.


4. خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد

ارتباط مستقیم بین مصرف قهوه در مردان و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 وجود دارد. مردانی که قهوه می نوشند نسبت به سایر افراد، کمتر به دیابت مبتلا می شوند. دانه های قهوه حاوی پلی فنول ها هستند که به تنظیم قند خون کمک می کند. همچنین می تواند ترشح انسولین را نیز کنترل کند. کاهش خطر ابتلا به دیابت، سکته مغزی و افزایش فشار خون نیز از دیگر فواید قهوه برای مردان است.

روش های خرید دانه قهوه عربیکا

قهوه آسیاب نشده و پودر قهوه و فنجان قهوه

برای خرید دانه قهوه عربیکا سه راه پیش روی شماست: کافی شاپ ها، فروشگاه های مواد غذایی یا خرده فروشی ها و آنلاین شاپ ها. قبلا هم ذکر کردیم که خرده فروشی ها و فروشگاه ها، بدترین مکان برای خرید قهوه عربیکا هستند؛ چرا که نه شیوه نگهداری مناسبی دارند و نه تنوع و قیمت مناسبی را ارائه می دهند؛ بعبارتی دو سر باخت!


کافی شاپ ها در نگاه اول مکان های خوبی برای خرید دانه قهوه عربیکا هستند؛ اما چندین ایراد بر آن ها وارد است. اول اینکه تنوع کافی را ندارند و دست شما در انتخاب برند و نوع قهوه آنقدرها باز نیست. از طرف دیگر، مراجعه حضوری و پرسش و پاسخ های متعدد و حوصله سربر از باریستا نیز در انتظار خریداران قهوه از کافی شاپ ها خواهد بود. در این میان، آنلاین شاپ ها، بهترین گزینه برای خرید قهوه عربیکا هستند؛ چرا که با توجه به فروش بالا، کالاهای انبار به سرعت تعدیل می شوند و قرار نیست کالای غیرتازه به دست مشتریان برسد.


همچنین سهولت خرید بالا و تخفیف های مناسب در کنار اطلاعات جامع و کامل در مورد هر نوع دانه قهوه، رهاورد آنلاین شاپ ها برای خریداران خواهد بود. ما در سایت قهوه خانه تلاش کرده ایم تا ضمن ارائه اطلاعات جامع و کامل در مورد هر نوع دانه قهوه، یک باریستای کارکشته برای مخاطبان خود باشیم و با متعادل سازی قیمت ها و تخفیف های مناسب، یک معامله دو سر برد را با دوستداران قهوه برقرار کنیم.