خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

کاهش وزن بدون تغییر رژیم غذایی

یک گونی قهوه آسیاب نشده

قهوه خام به دلیل تأثیر آن بر کاهش وزن، شهرت خاصی به دست آورده است. هدف بسیاری از علاقه مندان به خرید قهوه خام، کاهش وزن بی دردسر است. یک مطالعه آمریکایی-هندی توانست ثابت کند که با کمک قهوه خام می توان بدون هیچ تغییری در رژیم غذایی روزانه، چربی بدن را به میزان قابل توجهی کاهش داد. 


در یک مطالعه، به 16 فرد دارای اضافه وزن که به سه گروه تقسیم شدند، کپسول های مختلف حاوی عصاره قهوه سبز در مدت 22 هفته داده شد. در حالی که یک گروه کپسول های حاوی 1050 میلی گرم عصاره قهوه سبز را مصرف کردند، گروهی دیگر کپسول هایی حاوی 700 میلی گرم عصاره دریافت کردند. با این حال، گروه دیگری در همان دوره کپسول های دارونما مصرف کردند. طبیعی است که آزمودنی ها نمی دانستند در کدام گروه قرار گرفته اند و کدام کپسول را دریافت می کنند.


پس از 22 هفته، مشخص شد افرادی که کپسول های حاوی 1050 میلی گرم عصاره را مصرف کرده بودند، به طور متوسط هشت کیلوگرم کاهش وزن داشتند. این در حالی است که افراد مورد آزمایش در طول دوره مطالعه، کالری دریافتی خود را محدود نکرده بودند. گفته می شود نیروی پشت این اثر فوق العاده، اسید های کلروژنیک و کافئین موجود در قهوه خام است. این ترکیبات، اثر بازدارنده ای بر جذب قند در روده دارند. 

نکات مهم هنگام خرید قهوه فوری ارزان

چندین فنجان قهوه در انواع متفاوت

یکی از دلایل اصلی ارزان بودن قهوه فوری این است که تولیدکنندگان بیشتر از دانه های قهوه ارزان استفاده می کنند. هنر پردازش دانه های قهوه، بسیار پیچیده است و نیاز به تلاش و سرمایه گذاری زیادی دارد. بنابراین برای پایین نگه داشتن هزینه ها و ادامه فعالیت، تولیدکنندگان ترجیح می دهند از دانه های قهوه ارزان تری مانند قهوه روبوستا استفاده کنند.


زمانی که هدف از تولید قهوه فوری را بفهمید، دیگر تعجب نخواهید کرد که چرا از دانه های روبوستا در تولید قهوه فوری استفاده می شود. "خرید قهوه فوری ارزان" یکی از پر جست و جو ترین عبارات مرتبط با قهوه در سطح اینترنت است. تولید محصولی بر پایه قهوه با قیمت کمتر و کیفیتی قابل قبول، همان چیزی است که تولیدکنندگان را واداشت تا از دانه های روبوستا در تولید قهوه فوری استفاده کنند. از طرف دیگر، حجم قهوه فوری در هر بسته بندی بسیار کم است؛ بنابراین تولیدکنندگان می توانند آن ها را با قیمت پایین به فروش برسانند.


داستان تفاوت کیفیت بین روبوستا و عربیکا بسیار گسترده است. امروزه تقریباً تمام محصولات قهوه که در فروشگاه ها و به صورت آنلاین فروخته می شوند از دانه های روبوستا یا عربیکا یا ترکیبی از این دو دانه به دست آمده اند. دانه های دیگری هم وجود دارند که آن چنان آش دهن سوزی نیستند؛ برای مثال می توان به دانه های اکسلسا اشاره کرد که در برخی مناطق کشت می شوند؛ اما میزان کشت آن در سراسر جهان کمتر از ده درصد است؛ بنابراین طبیعی است که حتی اسم این دانه ها را تا به حال نشنیده باشید!


عربیکا طعم و بافت عالی دارد؛ در حالی که روبوستا طعم تند و تلخ تری دارد که ارزش آن را مقداری کم می کند. با این حال دانه های روبوستا کافئین بیشتری دارند که نباید آن را از قلم انداخت. پس اگر به دنبال فواید کافئین هستید، باید بدانید که دانه های روبوستا تا یک و نیم برابر دانه های عربیکا کافئین بیشتری دارند. این نکته را هم نباید از قلم انداخت که کشت روبوستا ارزان تر است. همچنین در کنار ارزان تر بودن، گیاهان روبوستا سریع تر از عربیکا رشد می کنند. گیاه روبوستا میزان میوه بیشتری تولید می کند، در ارتفاعات پایین تر محصول می دهد و در برابر آفات نسبت به گیاه عربیکا مقاوم تر است. با این توصیفات، طبیعی است که قیمت هر فنجان قهوه روبوستا کمتر از عربیکا باشد.

قهوه بدون کافئین مفید است یا مضر؟

انواع دانه قهوه و پودر قهوه

برای این که بفهمیم خرید قهوه بدون کافئین و مصرف آن، خوب است یا بد، ابتدا باید روش های تولید قهوه بدون کافئین را بشناسیم؛ چرا که پاسخ این سوال تا حد زیادی به این موضوع وابسته است که شما در هنگام خرید قهوه بدون کافئین، کدام برند را انتخاب می کنید و آن برند از چه روش تولیدی استفاده کرده است. دو گروه از روش های کافئین زدایی وجود دارد که در هر گروه، به صورت جداگانه دو زیر گروه دیگر دارد. دو گروه های اصلی شامل فرآیندهای مبتنی بر حلال و فرآیندهای غیر حلال هستند.


در فرآیندهای کافئین زدایی بر پایه حلال، روش حلال غیر مستقیم و حلال مستقیم وجود دارد. در فرآیندهای غیر حلال، روش آب سوئیس و روش دی اکسید کربن وجود دارد. همانطور که از نام آن ها پیداست، دسته بندی ها بر اساس استفاده از حلال یا عدم استفاده از حلال شکل گرفته اند.


فرآیندهای کافئین زدایی از قهوه، مزایا و معایب خود را دارند؛ بنابراین فنجان بعدی قهوه بدون کافئین شما به ترجیحات شما بستگی دارد. با این حال، خوب است بدانید که هر فرآیند چگونه کار می کند یا ایمن ترین فرایند برای کافئین زدایی از قهوه کدام است. دانستن این موضوع، دست شما را در هنگام خرید قهوه بدون کافئین باز می گذارد تا انتخابی درست داشته باشید.


صرف نظر از فرآیند انتخاب شده برای کافئین زدایی، یک مرحله که همیشه مشترک است، این است که دانه های قهوه با خیساندن آن ها در آب گرم، آماده می شوند تا قبل از بو دادن، نرم شوند. این افزایش رطوبت باعث می شود کافئین به راحتی قابل جدا شدن باشد و در عین حال، طعم واقعی قهوه در آن حفظ شود. هنگامی که کافئین استخراج یا حل شد، برشته کنندگان ماهر، اسیدیته، طعم و رایحه ی دانه های قهوه بدون کافئین را بررسی و کنترل می کنند و سپس فرآیند خشک سازی و سپس رست کردن دانه های قهوه صورت می گیرد. 

بهترین مصلحات برای قهوه

مزاج شناسی قهوه (مصلح قهوه در طب سنتی چیست؟)

قهوه فواید بسیار زیادی برای افراد گرم مزاج دارد. از جمله اینکه می تواند حرارت درونی بدن را کاهش داده و انسداد شریان ها را باز کند. علاوه بر این می تواند در رقیق کردن خون نیز مؤثر باشد. افراد سرد مزاج برای اینکه بتوانند به خوبی از خواص این نوشیدنی شگفت انگیز بهره مند شوند، باید قهوه را به همراه مصلحات آن که در ادامه بیان کرده ایم، مصرف کنند.

   

1. زعفران 

زعفران مهم ترین مصلح برای گرفتن طبع سرد قهوه است. زعفران به دلیل سازگاری بیشتر با طعم قهوه، از محبوب ترین مصلحات آن به شمار می رود. برای درست کردن قهوه با زعفران، باید در ابتدا به اندازه یک سرقاشق چای خوری از پودر زعفران را در قوری مخصوصی بریزید و به اندازه کافی به آن آب جوش بیفزایید؛ سپس آن را بر روی حرارت ملایم قرار داده و 20 الی 30 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در این زمان قهوه را به روش مخصوص خود دم کنید. در انتها یک قاشق چای خوری از زعفران را به قهوه اضافه کرده تا سردی آن برطرف شود. 

  

2. زنجیبل

استفاده از زنجبیل برای تعدیل مزاج قهوه نتیجه خوبی به همراه دارد؛ به همین خاطر قهوه خورها آن را به همراه شیر و دارچین به قهوه اضافه می کنند. آماده کردن این نوع قهوه بسیار آسان است. کافی است شیر، دارچین و قهوه را ترکیب کرده و بر روی حرارت قرار دهید تا به دمای جوش برسند. در این فاصله قهوه خود را دم کنید و آن را داخل فنجان بریزید. حال باید به اندازه نصف قاشق چای خوری از ترکیب شیر، دارچین و زنجبیل را به قهوه اضافه کنید تا سردی آن رفع شود.

   

3. عسل

ترکیب عسل و قهوه یکی از بهترین ترکیباتی است که در طول عمر خود می خورید. افرادی که به خوردن نوشیدنی های شیرین علاقه دارند، حتما یک بار قهوه را به همراه عسل خورده اند. افزودن عسل به قهوه میزان سلامت قهوه شما را بیشتر می کند؛ زیرا عسل طبیعی و خالص کمتر از شکر فرآوری شده است. توجه داشته باشید که میزان کالری عسل بالا است و مصرف روزانه آن سبب چاقی می شود.

   

4.هل و گلاب

هل و گلاب دو مصلح پرطرفدار دیگر برای گرفتن سردی قهوه هستند. استفاده از این ماده برای قهوه بسیار آسان است. شما باید قهوه دم کرده خود را داخل فنجان ریخته و به آن مقداری پودر هل یا گلاب اضافه کنید. این آسان ترین روش برای برطرف کردن سردی قهوه با هل است. یک روش دیگر نیز برای اضافه کردن هل به قهوه وجود دارد که خاص کشورهای عربی و شهرهای جنوبی ایران است. این روش به قهوه دله عربی معروف بوده و جزء خاص ترین قهوه ها در دنیا به حساب می آید.


https://ghahvekhane.com/%D9%85%D8%B2%D8%A7%D8%AC-%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87

قیمت قهوه روبوستا به چه عواملی بستگی دارد؟

یک فنجان دانه قهوه روبوستا

قهوه روبوستا، یکی از دو گونه تجاری معروف قهوه است که در سطح جهان توزیع و فروخته می شود. این نوع قهوه، معمولاً ارزان‌ تر و تلخ‌ تر از قهوه عربیکا است و بیشتر در قهوه‌ های فوری و مخلوط‌ های اسپرسو استفاده می‌ شود. قیمت قهوه روبوستا تحت تاثیر چندین عامل است که عبارتند از:

          

شرکت تولید کننده:

با توجه به گستردگی مناطق کشت قهوه و پرطرفدار بودن این محصول، به طبع شرکت های زیادی در زمینه تولید و فرآوری قهوه فعالیت می کنند. بنابراین اگه به دنبال طعم واقعی قهوه روبوستا هستید، باید بهترین شرکت های تولیدکننده در این زمینه را پیدا کنید. ما در سایت قهوه خانه، به عنوان یک باریستای همراه برای شما، تمامی برندهای خوب و سرشناس در زمینه قهوه روبوستا را شناسایی و کالاهای آن ها را موجود کرده ایم تا به آسانی و با خیال راحت، از خرید قهوه روبوستا و نوشیدن آن لذت ببرید.

        

محل فروش:

بازار رقابتی امروز، مسبب پیدایش تعداد زیادی آنلاین شاپ و فروشگاه در زمینه فروش قهوه شده است. بنابراین شناخت مناسب ترین محل برای خرید قهوه روبوستا بسیار مهم است؛ چرا که فاکتورهایی مانند تازگی قهوه، برندهای طرف قرارداد، میزان تخفیف و ... به محل خرید شما بستگی دارد. ما در آنلاین شاپ قهوه خانه تلاش کرده ایم تا ضمن کنترل و حفظ دقیق شرایط نگهداری قهوه، هم تازگی دانه های قهوه را حفظ کنیم و هم قهوه ها را با تخفیف خوبی به دست مشتریان خود برسانیم.

          

تقاضای جهانی:

با افزایش هزینه زندگی در سراسر جهان، مصرف‌کنندگان به دنبال گزینه‌ های ارزان‌ تر قهوه هستند که باعث افزایش تقاضای قهوه روبوستا شده است. همچنین، برخی از تولید‌کنندگان و برندهای قهوه سعی دارند با استفاده از بیشترین قهوه روبوستا در ترکیبات خود، هزینه‌ های خود و مصرف کنندگان را کاهش دهند.