خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

پایبندی قهوه عربی به سنت ها

یک فنجان قهوه عربی روی دانه های قهوه دارک

طرفداران خرید قهوه عربی، فرهنگی که در پشت این نوع قهوه نهفته است را نیز پاس می دارند. قهوه عربی، ریشه در فرهنگ و سنت خاورمیانه و عرب دارد و محبوب ترین نوع قهوه دم شده در خاورمیانه است.


مراسم قهوه عربی در اعیاد سنتی عربی و مناسبت های خاص مانند رمضان و سایر اعیاد، جایگاه برجسته ای دارد و برای نشان دادن میهمان نوازی و پذیرایی سخاوتمندانه از مهمانانی که به خانه می آیند، در خدمت گرفته می شود. قهوه عربی یک میراث فرهنگی ناملموس کشورهای عربی است که توسط یونسکو نیز تأیید شده است. حالا می توانید بفهمید که چرا خرید قهوه عربی، یک از پرطرفدارترین گزینه های خرید قهوه در خاورمیانه است.


یکی از مشهورترین مثال های آن به جام جهانی 2022 قطر باز می گردد. یکی از پرطرفدارترین گزینه های قطر برای پذیرایی ها در این مراسم، قهوه عربی بود. به این نوع قهوه به عربی قهوا (قهوا، گهوا) می گویند و یکی از نوشیدنی های اصلی منطقه خلیج فارس از جمله قطر است.این نوشیدنی، ملایم و کمی تلخ بوده و با طعم های هل و زعفران نیز سرو می شود.


بهترین روش ها برای سرو قهوه لانگو

طرز تهیه قهوه لانگو و مقایسه با اسپرسو

وقتی نوبت به سرو کردن یک قهوه تازه دم شده لانگو می رسد، چند روش برای بهبود تجربه آن وجود دارند. بسته به اینکه قهوه دارک ترجیح می دهید یا با مواد افزودنی شکر یا شیر، گزینه های سفارشی مختلفی وجود دارند. برخی از بهترین راه ها برای سرو و لذت بردن از قهوه لانگو شما عبارتند از:


قهوه بلک لانگو

برای کسانی که از طعم غلیظ و غنی قهوه بدون هیچ گونه مواد افزودنی لذت می برند، سرو قهوه دارک لانگو راهی مناسب است. قهوه لانگو به دلیل زمان شات طولانی تر خود شناخته شده و در نتیجه دمی صاف و معطر دارد. برای لذت بردن کامل از طعم قهوه، بهتر است آن را بدون شکر یا شیر مصرف کنید. این امر به شما امکان می دهد تا از ویژگی های قهوه به خوبی لذت ببرید. 


قهوه لانگو با شکر

اگر طعم شیرینی را در قهوه خود ترجیح می دهید، افزودن شکر به قهوه لانگو می تواند طعم آن را افزایش دهد. با اضافه کردن مقدار کمی شکر شروع کنید و بر اساس میزان شیرینی دلخواه خود آن را تنظیم نمایید. توجه داشته باشید که طعم شیرینی را به طعم طبیعی قهوه قالب نکنید؛ زیرا می تواند طعم های پیچیده ترکیب لانگو را از بین ببرد.


قهوه لانگو با شیر

برای کسانی که از بافت خامه ای و صاف در قهوه خود لذت می برند، افزودن شیر به قهوه لانگو می تواند ترکیبی لذت بخش ایجاد کند. بسته به سلیقه خود می توانید از شیرهای لبنی یا گیاهی استفاده کنید. قهوه را با انواع مختلف شیر آزمایش نمایید تا به طعمی متعادل برسید. 

خرید دانه قهوه عربیکا 1403

قهوه آسیاب نشده و پودر قهوه و فنجان قهوه

برای خرید دانه قهوه عربیکا سه راه پیش روی شماست: کافی شاپ ها، فروشگاه های مواد غذایی یا خرده فروشی ها و آنلاین شاپ ها. قبلا هم ذکر کردیم که خرده فروشی ها و فروشگاه ها، بدترین مکان برای خرید قهوه عربیکا هستند؛ چرا که نه شیوه نگهداری مناسبی دارند و نه تنوع و قیمت مناسبی را ارائه می دهند؛ بعبارتی دو سر باخت!


کافی شاپ ها در نگاه اول مکان های خوبی برای خرید دانه قهوه عربیکا هستند؛ اما چندین ایراد بر آن ها وارد است. اول اینکه تنوع کافی را ندارند و دست شما در انتخاب برند و نوع قهوه آنقدرها باز نیست. از طرف دیگر، مراجعه حضوری و پرسش و پاسخ های متعدد و حوصله سربر از باریستا نیز در انتظار خریداران قهوه از کافی شاپ ها خواهد بود. در این میان، آنلاین شاپ ها، بهترین گزینه برای خرید قهوه عربیکا هستند؛ چرا که با توجه به فروش بالا، کالاهای انبار به سرعت تعدیل می شوند و قرار نیست کالای غیرتازه به دست مشتریان برسد.


همچنین سهولت خرید بالا و تخفیف های مناسب در کنار اطلاعات جامع و کامل در مورد هر نوع دانه قهوه، رهاورد آنلاین شاپ ها برای خریداران خواهد بود. ما در سایت قهوه خانه تلاش کرده ایم تا ضمن ارائه اطلاعات جامع و کامل در مورد هر نوع دانه قهوه، یک باریستای کارکشته برای مخاطبان خود باشیم و با متعادل سازی قیمت ها و تخفیف های مناسب، یک معامله دو سر برد را با دوستداران قهوه برقرار کنیم. 

قهوه کافئین بالا چه مزایایی برای سلامتی انسان دارد؟

یک فنجان قهوه کافئین بالا طرح قلب

چربی سوزی ساده و بی دردسر

کافئین بالای موجود در قهوه، یکی از بهترین و بی دردسرترین روش هایی است که می توان برای چربی سوزی و کاهش وزن از آن استفاده کرد. با مصرف کافئین، بدن شما در مقایسه با حالت معمول خود، مقدار بیشتری کالری می سوزاند و سطح متابولیسم پایه بدن شما بالا می رود. این متابولیسم بالا کمک می کند تا بدون انجام فعالیت خاصی، ذخایر چربی بدن شما مصرف شوند و در طولانی مدت، کاهش وزن مطلوبی را در یافت کنید. خرید قهوه کافئین بالا، برای کسانی که به هردلیلی نمی توانند برای ورزش وقت کافی بگذراند، گزینه مناسبی است تا از شر چربی های مضر بدن خود راحت شوند.


بهبود استرس و افسردگی 

مطابق با تحقیقات علمی انجام شده، کسانی که روزانه مقدار معینی کافئین دریافت می کنند، خلق و خوی بهتری در طول روز داشته و استرس آن ها در شرایط استرس زا به مراتب کمتر است. همچنین مصرف کافئین خستگی را رفع کرده و باعث افزایش هوشیاری می شود. اگر روزانه جلسات کاری زیاد و طولانی را پشت سر می گذارید یا اینکه به هردلیلی در معرض موقعیت های استرس زا هستید، خرید قهوه کافئین بالا، درست همان چیزی هست که به آن نیاز دارید.

آیا قهوه فوری از قهوه واقعی تهیه می شود؟

پودر قهوه فوری به همراه قاشق

"قهوه فوری از قهوه واقعی تهیه می شود." برای تهیه آن، پودر قهوه درست مثل قهوه معمولی دم آوری می شود، حتی دانه های آن به همان روشی که برای تهیه قهوه دم شده معمولی مورد استفاده قرار می گیرد، برشته و آسیاب می شوند. پس تفاوت در چیست؟! تفاوت اصلی میان قهوه معمولی و قهوه فوری، در واقع میزان آب است! در فرایند تهیه قهوه فوری، پس از اتمام فرآیند دم کردن، تمام آب موجود در قهوه فوری حذف می شود و به همین دلیل، کریستال های قهوه کم آبی به دست می آیند که منتظر اضافه شدن آب هستند.


تفاوت دیگری که مابین قهوه معمولی و قهوه فوری وجود دارد، به نوع دانه های قهوه مورد استفاده بر می گردد. قهوه های دم شده معمولی، اکثرا دارای دانه های عربیکا هستند یا از مخلوطی از دانه های عربیکا و روبوستا تهیه شده اند که دانه های عربیکا، سهم بیشتری در تشکیل پودر قهوه دارند. این موضوع، به مرغوبیت و محبوبیت بیشتر دانه های عربیکا بر می گردد؛ به گونه ای که دانه های عربیکا، با وجود کشت سخت تر و مقاومت کمتر در برابر آفات، در حدود 60 درصد از دانه های قهوه تولید شده در سطح جهان را تشکیل می دهند. این در حالی است که برای ساخت قهوه فوری، بیشتر از دانه های روبوستا استفاده می شود که در هنگام خرید قهوه فوری می توانید نوع دانه مورد استفاده را بر روی بسته بندی محصول ببینید.


احتمالا برایتان سوال شده است که چرا در تهیه قهوه فوری، بیشتر از دانه های روبوستا استفاده می شود؟ دلیل این امر نیز مشخص است. دانه های قهوه عربیکا، گران تر از دانه های روبوستا هستند. اگر در نظر بگیریم که یکی از اهداف اصلی تولید قهوه فوری، دستیابی به محصولی با قیمت کمتر و آماده سازی راحت تر است، می توان فهمید که چرا به جای دانه های عربیکا، اکثرا از روبوستا برای تولید قهوه فوری استفاده می شود.


شاید برایتان جالب باشد بدانید که مانند قهوه معمولی، انواع قهوه فوری را نیز می توانید پیدا کنید. برای مثال، بد نیست خرید قهوه فوری از نوع اسپرسو را امتحان کنید. تصور کنید که در کمتر از 5 دقیقه می توانید اسپرسوی خود را بنوشید و دیگر از دردسرهای ریختن پودر در پرتافیلتر و عصاره گیری و... خبری نیست. داستان وقتی لذت بخش تر می شود که این قهوه، تقریباً همان طعم اسپرسوی معمولی را داشته باشد. چشمگیر است، اینطور نیست؟