خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

خواص قهوه روبوستا برای سلامتی

کاهش وزن

حتما تا کنون متوجه شده اید که گنجاندن خرید قهوه روبوستا و مصرف آن در برنامه روزانه تان، چه تاثیرات شگرفی بر سلامتی شما دارد. اما اگر به دنبال یک کاهش وزن آسان و بی دردسر هستید؛ باز هم خرید قهوه روبوستا یکی از بهترین گزینه هاست. قهوه روبوستا میزان بیشتری کافئین در خود دارد که این میزان، تقریبا ۵۰ درصد بیشتر از سایر انواع قهوه است. کافئین یکی از معدود مواد طبیعی است که به کاهش وزن کمک می کند. به همین دلیل است که تقریباً در هر مکمل چربی سوزی، کافئین یافت می شود. کافئین می تواند سرعت متابولیسم بدن را تا حدود 10 درصد افزایش دهد و به این ترتیب، به بدن کمک می کند تا سریع تر چربی بسوزاند.


کاهش خطر ابتلا به دیابت

شاید تعجب کنید که خرید قهوه روبوستا و مصرف آن، می تواند تا حد زیادی شما را از دیابت مصون دارد؛ اما این موضوع حقیقت دارد.  دیابت نوع 2، نوعی بیماری گاها ارثی بوده که در حال حاضر، میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار خود قرار داده است. دیابت، با افزایش میزان قند خون شناخته می شود که ممکن است این افزایش در اثر مقاومت به انسولین یا ناتوانی در ترشح انسولین ایجاد شده است. مطالعات نشان داده است افرادی که به طور روزانه قهوه می نوشند، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در آن ها کاهش یافته است. بخشی از این اثر به توانایی کافئین در افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی مربوط است.


درمان افسردگی و استرس

فشار و تنش بیش از حد می تواند منجر به بروز افسردگی و استرس شود. استرس در طولانی مدت، اثرات مخربی بر روی سیستم بدن باقی می گذارد. برای مثال، استرس مداوم با افزایش سطح ترشح کورتیزول از غدد فوق کلیه، باعث پروتئولیز(تجزیه پروتئین های خون) شده و مشکلاتی از جمله کاهش سطح ایمنی بدن، خیز(اِدِم) و ... را ایجاد می کند.  از طرف دیگر افسردگی، لذت یک زندگی آرام و شاد را از شما خواهد گرفت. مقالات منتشر شده در سال های اخیر نشان داده اند که نوشیدن قهوه به طور منظم می تواند به مقابله با افسردگی کمک کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد