خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

آیا قهوه فوری از قهوه واقعی تهیه می شود؟

پودر قهوه فوری به همراه قاشق

"قهوه فوری از قهوه واقعی تهیه می شود." برای تهیه آن، پودر قهوه درست مثل قهوه معمولی دم آوری می شود، حتی دانه های آن به همان روشی که برای تهیه قهوه دم شده معمولی مورد استفاده قرار می گیرد، برشته و آسیاب می شوند. پس تفاوت در چیست؟! تفاوت اصلی میان قهوه معمولی و قهوه فوری، در واقع میزان آب است! در فرایند تهیه قهوه فوری، پس از اتمام فرآیند دم کردن، تمام آب موجود در قهوه فوری حذف می شود و به همین دلیل، کریستال های قهوه کم آبی به دست می آیند که منتظر اضافه شدن آب هستند.


تفاوت دیگری که مابین قهوه معمولی و قهوه فوری وجود دارد، به نوع دانه های قهوه مورد استفاده بر می گردد. قهوه های دم شده معمولی، اکثرا دارای دانه های عربیکا هستند یا از مخلوطی از دانه های عربیکا و روبوستا تهیه شده اند که دانه های عربیکا، سهم بیشتری در تشکیل پودر قهوه دارند. این موضوع، به مرغوبیت و محبوبیت بیشتر دانه های عربیکا بر می گردد؛ به گونه ای که دانه های عربیکا، با وجود کشت سخت تر و مقاومت کمتر در برابر آفات، در حدود 60 درصد از دانه های قهوه تولید شده در سطح جهان را تشکیل می دهند. این در حالی است که برای ساخت قهوه فوری، بیشتر از دانه های روبوستا استفاده می شود که در هنگام خرید قهوه فوری می توانید نوع دانه مورد استفاده را بر روی بسته بندی محصول ببینید.


احتمالا برایتان سوال شده است که چرا در تهیه قهوه فوری، بیشتر از دانه های روبوستا استفاده می شود؟ دلیل این امر نیز مشخص است. دانه های قهوه عربیکا، گران تر از دانه های روبوستا هستند. اگر در نظر بگیریم که یکی از اهداف اصلی تولید قهوه فوری، دستیابی به محصولی با قیمت کمتر و آماده سازی راحت تر است، می توان فهمید که چرا به جای دانه های عربیکا، اکثرا از روبوستا برای تولید قهوه فوری استفاده می شود.


شاید برایتان جالب باشد بدانید که مانند قهوه معمولی، انواع قهوه فوری را نیز می توانید پیدا کنید. برای مثال، بد نیست خرید قهوه فوری از نوع اسپرسو را امتحان کنید. تصور کنید که در کمتر از 5 دقیقه می توانید اسپرسوی خود را بنوشید و دیگر از دردسرهای ریختن پودر در پرتافیلتر و عصاره گیری و... خبری نیست. داستان وقتی لذت بخش تر می شود که این قهوه، تقریباً همان طعم اسپرسوی معمولی را داشته باشد. چشمگیر است، اینطور نیست؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد