خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

داروهای درمان کولیت عصبی کدام است ؟


پزشک معالج بر اساس علائم بیمار دارو‌های مختلفی ممکن است تجویز کند. اسفرزه به ‌صورت پودر یا دانه در همه بیماران به خصوص آنهایی که اسهال و یبوست متناوب دارند، مفید است. گاهی سبوس گندم تجویز می‌ شود. دارو‌هایی مانند کلیدینیوم سی موقتا برای کنترل دل ‌درد عصبی تجویز می ‌شود. گاها دارو‌های ضدافسردگی برای کمک به درمان کولیت عصبی به مقدار کم تجویز می‌ شود. در این بیماری اسهال هیچ ‌گاه خونی نیست. کولیت عصبی به جراحی نیازی ندارد.

نتایج امیدوار کننده آزمایش ها برای درمان قطعی آسم

درمان آسم آلرژیک با قهوه


اگرچه در حال حاضر هنوز هم درمان آسم امکان پذیر نیست و بیماران رنج زیادی را تحمل می کنند؛ اما نتایج امیدوار کننده ای از تحقیقات مختلف حاصل شده اند که اگر به بالین وارد شوند، قطعا آسم را برای همیشه از بین خواهند برد.

  • محققان مؤسسه ولکام سنگر بریتانیا برای بررسی یاخته ‌های ریه سالم و راه ‌های هوایی آن، نمونه‌های به دست آمده از 20 داوطلب را مورد بررسی قرار دادند. آنها بیش از 78 هزار یاخته را در سه ناحیه متفاوت ریه تحلیل کردند و توانستند ژن ‌های فعال در هر یاخته را مشاهده کرده و نوع خاص هر سلول را شناسایی کنند.
  • این محققان در مرحله بعد تحقیق خود، یاخته ‌های متفاوت و فعالیت آن ها را در نمونه ‌های به دست آمده از ریه بیمار مبتلا به آسم شناسایی کردند و دریافتند یکی از علائم آسم، تولید بیش از حد ماده مخاطی است؛ اما سلول‌ هایی که در این کار نقش دارند، ناشناخته بودند. دانشمندان در این بررسی توانستند سلول جدیدی را کشف کنند که پیش از این شناسایی نشده بود و درمان آسم را امکان پذیر می ساخت.
  • این تحقیق، تفاوت‌ های بارزی را میان ریه افراد سالم و افراد مبتلا به آسم و همچنین نحوه ارتباط یاخته ‌ها با یکدیگر نشان داد. ریه افراد مبتلا به این بیماری، مقدار بیشتری از سلول‌های ملتهب موسوم به تی اچ 2 را در خود داشت که سیگنال‌ های یاخته ای بسیاری را ارسال می ‌کردند.
  • دانشمندان با کمک تی اچ 2 ها توانستند داروهایی را هم تولید کنند که درمان آسم را تاحدی در موش ها امکان پذیر کردند؛ اما داروی حاصل مشکلاتی داشت که تلاش ها برای رفع آن ها ادامه دارد.

بهترین و مطمئن ترین راه برای تشخیص کبد چرب چیست؟

ام آر آی در تشخیص کبد چرب


در حال حاضر بهترین روش برای تشخیص کبد چرب، کمک گیری از دستگاه های تصویربرداری زیر نظر پزشک متخصص است. توجه داشته باشید که تشیخص مهم ترین بخش درمان کبد چرب است. به طور معمول پزشک در بررسی فیزیکی ممکن است با لمس یا ایجاد فشار در ناحیه ‌ی کبد به التهاب آن پی ببرد. چنانچه کبد شما در اثر التهاب بزرگ شده باشد، قابل لمس خواهد بود؛ البته در شرایطی هم کبد شما دچار التهاب شده اما از لحاظ ابعادی بزرگ ‌تر نشده است. سپس او با بررسی آزمایشات دیگر یکی از روش های زیر را برای تشخیص کبد چرب به شما توصیه می کند که باید مطابق آن عمل کنید.


آزمایش خون

در بسیاری از موارد، آزمایش خون با مشخص کردن افزایش آنزیم‌ های کبدی می ‌تواند وجود بیماری را تایید کند. ممکن است متخصص از آزمایشگاه بخواهد تا فاکتورهای آلانین آمینوترانسفراز  یا آسپارتات ترانس آمیناز را در خون شما اندازه ‌گیری کند. بیش از حد بودن هر کدام از این فاکتورها، نشانه وجود بیماری و کمکی به تشخیص کبد چرب شما خواهد بود.


الاستوگرافی

الاستوگرافی یک مد متغییر سونوگرافی است که اساس آن سفتی سنجی بافت ها است. در حالت طبیعی بافت های طبیعی الاستیسیته مخصوص و منحصر به فردی دارند اما اگر بافت نرمی مانند کبد دچار اختلالی شود، این حالت کشسانی تغییر می کند. تشخیص کبد چرب با الاستوگرافی در ایران هم انجام می شود.


سونوگرافی (Ultrasound)

سونوگرافی ساده ‌ترین، آسان ترین ‌ترین و مقرون به صرفه ‌ترین راه برای تشخیص کبد چرب این روش است که چربی جایگزین شده در سلول ‌های کبدی را نشان می ‌دهد. در حالت طبیعی، کبد در سونوگرافی تیره رنگ است اما اگر فرد مبتلا به کبد چرب باشد کبد به صورت سفید و درخشان نمایش داده می شود.


ام ار آی (MRI)

یک روش تصویر برداری عالی برای تشخیص کبد چرب است اما با وجود سونوگرافی کمتر پزشکان آن را درخواست می دهند.


فیبرواسکن

می ‌تواند میزان و درصد چربی را مشخص کند.


نیدل بیوپسی 

نمونه برداری یا Biopsy کبد بهترین راه برای پی بردن به شدت بیماری است. البته از این روش زمانی استفاده می ‌شود که روش ‌های دیگر پاسخ قطعی در تشخیص بیماری نداده باشند. در بیوپسی کبد، پزشک با سوزن بخشی از بافت داخل کبد را جدا می ‌کند. در این حالت، برای کاهش احساس درد در حین برداشت نمونه، مقداری بی ‌حسی موضعی تزریق می ‌شود. تشخیص کبد چرب به کمک بیوپسی معمولا در زیر دستگاه سونوگرافی انجام می گیرد تا پزشک محل مناسب را برای برداشت بافت انتخاب کند.

درمان قطعی دیابت نوع 2 چگونه است ؟


در حال حاضر برای درمان دیابت نوع 2 راه حلی قطعی پیدا نشده است.  البته توجه داشته باشید که اگر بیمار در مراحل ابتدایی این بیماری قرار داشته باشد، به راحتی با کنترل قند، می توان بیماری را کنترل نمود  .اما مشکل اساسی خود بیماری نیست؛ بلکه بیمار است؛ چرا که اکثر بیماران حتی در دوران بیماری و طی روند درمان هنوز هم از رفتار غلط خود دست برنمی دارند.
همچنین لازم به ذکر است که بیماری دیابت نوع 2 با تغییر روش زندگی، هم چنین داشتن فعالیت بدنی و تغذیه سالم،  ضمن کنترل نمودن استرس، قابل درمان خواهد بود. افراد چاقی که از این بیماری رنج می برند، با کم کردن تنها 17 تا 20 درصد از وزنشان می توانند در درمان دیابت نوع 2 کاملا چشمگیر عمل کنند.

فیزیوتراپی و تمرینات ورزشی برای درمان روماتیسم ستون فقرات

جدیدترین درمان روماتیسم ستون فقرات


فعال بودن می‌تواند وضعیت بدن و دامنه حرکتی مهره ها را بهبود بخشد و از خشک ‌شدگی و درد آن ها پیشگیری کند. فیزیوتراپی یا به اصطلاح ورزش درمانی، یک بخش مهم در درمان روماتیسم ستون فقرات است. فیزیوتراپیست می ‌تواند اثربخش ‌ترین تمرینات را به شما آموزش داده و برنامه ‌ای مناسب برای شما طراحی کند. تمرینات فیزیوتراپی را با توجه به این که گاها به کمک دستگاه ها صورت می پذیرد، نه می توان جزو درمان های نوین دانست و نه می توان آن ها را در گروه درمان های سنتی قرار داد. با این حال، تمرینات ورزشی در گروه درمان روماتیسم ستون فقرات با طب سنتی طبقه بندی می شوند. توجه داشته باشید که روش های ورزشی که در فیزیوتراپی در نظر گرفته می شوند، مختص شما هستند و نباید آن ها را برای درمان روماتیسم تغییر دهید. رایج ترین تمرینات ورزشی برای درمان روماتیسم ستون فقرات در یکی از گروه های زیر قرار می گیرند:


  • برنامه تمرینات گروهی که در آن شما همراه با دیگران ورزش می ‌کنید.
  • برنامه تمرینی شخصی که به شما برنامه تمرینی داده می‌ شود و خودتان باید آن را انجام دهید.
  • ماساژ که باید طبق دستور خاصی توسط یکی از اعضای خانواده یا یک متخصص صورت پذیرد.
  • هیدروتراپی یا آب درمانی یا انجام تمرینات در آب که معمولا در یک استخر کم ‌عمق با آب گرم یا در وان مخصوص هیدروتراپی انجام می‌ شود. شناور شدن در آب به آسان ‌تر شدن حرکات کمک می‌ کند و باعث شل شدن و گرم شدن عضلات می ‌شود؛ در نتیجه تا حدی به درمان روماتیسم کمک می کند.