خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

برای درمان استرس چه بخوریم؟

درمان استرس با دمنوش

"برای درمان استرس چه بخوریم؟"؛ این سوالی است که افراد زیادی با متخصصان تغذیه یا پزشک شخصی خود مطرح می ‌کنند. راه‌ های زیادی برای مدیریت و کاهش استرس هنگام تنش‌ها وجود دارد. غذا می ‌تواند یکی از مهم ترین روش هایی باشد که سطح استرس شما را کاهش می دهد و یا حتی باعث افزایش استرس می گردد. جالب آن است که بدانید برخی از افراد به واسطه داشتن استرس شدید به پرخوری عصبی روی می آورند که این عامل جز چاقی نتیجه ‌ای در پی نخواهد داشت!! 


استرس در زندگی روزمره می‌تواند نیاز فرد را به برخی مواد مغذی مانند ویتامین C، ویتامین B، سلنیوم و منیزیم را افزایش دهد. باید بدانید که تغذیه سالم بر احساسات و سلامت روانی شما تاثیر می گذارد. هیچ مکمل غذایی و دارویی هنوز ارائه نشده است که بتواند استرس فرد را درمان کند. الگوهای ناسالم مصرف مواد غذایی، سطح استرس فرد را به شدت افزایش می دهد و در صورت عدم رسیدگی به این وضعیت، مشکلات زیادی برای سلامتی او در آینده به وجود می آید. اگر فکر می کنید در طول روز در معرض استرس زیادی هستید، یا تنش ‌های عصبی زیادی را تجربه می کنید، می توانید با چند غذای ساده یا نوشیدنی های آرامش دهنده، استرس را از خود دور کنید.


داروها و درمان درد مفاصل زانو

پزشک برای درمان درد مفاصل زانو و درمان بیماری هایی مانند روماتیسم داروهایی را تجویز می کند. این داروها بسته به شکل درمان، اختلال ایجاد شده و شدت درد بیمار تجویز می شوند و نمی توان برای درمان درد مفاصل زانو به شکل خودسرانه از هر داروی ضد دردی استفاده نمود. داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی و سایر داروها به درمان زانو درد ناشی از آرتریت کمک می‌ کنند. در سال 2014 یک متحقق اتریشی، لیستی از بهترین مسکن ها برای دردهای ساده زانو پیشنهاد نمود که هم اکنون در بسیاری از کشورها برای درمان درد مفاصل زانو که در رنج خفیف تا متوسط هستند، از آن ها استفاده می شود.


استامینوفن

دیکلوفناک

ایبوپروفن

ناپروکسن

سلکوکسیب

کورتیکواستروئیدهای داخل مفصلی

هیالورونیک اسید داخل مفصلی

گلوکزامین

کندرویتین

ناپروکسن

استفاده از دارو و مکمل ها برای درمان درد مفاصل زانو بسیار مرسوم است اما بهتر است قبل از روی آوردن به زندگی وابسته به دارو، سایر روش های پیشنهادی برای درمان درد مفاصل زانو را هم امتحان کنیم. مصرف پی در پی داروها عوارض سو زیادی در پی دارد. محققان در پژوهشی، اثربخشی ترکیبی از داروهای گلوکوزامین و کندرویتین سولفات را روی بیش از 1200 فرد مبتلا به آرتروز آزمایش کردند. طبق نتایج، این درمان امیدوار کننده بود، زیرا حدود 78 درصد شرکت کنندگان از کاهش درد 25 درصدی یا بیشتر خبر دادند.


چرا درمان استرس و اضطراب، تا این اندازه اهمیت دارد؟

 درمان استرس شدید در طب سنتی

استرس می تواند باعث اضطراب، افسردگی، فشار خون بالا و دیابت نوع 2 شود. این راهکارهای طبیعی، روش هایی را برای خاموش کردن احساس استرس و اضطراب بدون مراجعه به مطب پزشک فراهم می کند. همان چیزی که در درمان استرس شدید در طب سنتی، مطرح می شود. برخی از داروها، برای درمان استرس، بسیار سریع عمل می کنند. با این حال، این اثرات آرام بخش آنها موقتی است و عوارض جانبی ناخواسته ممکن است رخ دهد. دلیل اینکه داروهای گیاهی بسیار مفید هستند این است که می توانید راهکارهای مقابله با اضطراب را بیاموزید و از مواد طبیعی برای درمان استفاده کنید. درمان استرس شدید در طب سنتی، ارزان قیمت، بی خطر، در دسترس و بسیار موثر هستند و عوارض جانبی کمتری نسبت به داروهای شیمیایی تجویزی دارند. مصرف قهوه، می تواند خستگی روزانه را برطرف کند. البته قهوه هایی که کافئین زیادی داشته باشد می تواند ضربان قلب را افزایش دهد و احساس اضطراب در فرد ایجاد کند.


درمان کولیت روده به روش دکتر خیراندیش

درمان قطعی کولیت در طب نوین

اساس درمان کولیت روده توسط دکتر خیراندیش، استفاده از طب سنتی است. برخی از راهکارهای درمانی ارائه شده کارایی بالایی در درمان دارند و برخی نمی توانند هدف درمانی قرار گیرند. برخی از مهم ترین توصیه های رژیمی دکتر خیراندیش برای درمان کولیت روده به شرح زیر است:


کندر در درمان کولیت روده

در درمان کولیت روده توسط دکتر خیراندیش اهمیت زیادی به این مورد داده شده است. کندر، یک گیاه طبیعی به دست آمده از بخش رزین پوست درخت است و در مدیریت کولیت روده و واکنش‌های شیمیایی خاصی که در تولید واسطه ‌های التهابی نقش دارند، مؤثر است. برای بهره مندی بهتر از کندر در درمان کولیت روده بهتر است 600 میلی‌ گرم از آن را 3 بار در روز تا یک ماه مصرف کنید. در صورت دریافت نتیجه مثبت از این درمان کولیت روده توسط دکتر خیراندیش، آن را ادامه دهید و در غیر اینصورت، به سراغ گزینه های دیگر بروید. البته باید دقت نمود که مصرف آن در دوران بارداری به سبب احتمال القای سقط تایید نشده است.


زردچوبه

در دستور بعدی درمان کولیت روده توسط دکتر خیراندیش به زردچوبه برمی خوریم. این ادویه یکی از موثرترین ترکیبات ضد التهابی غیر دارویی در دسترس در جهان است. دستورالعمل های زیادی برای مصرف این ادویه برای درمان بیماری های مختلف و به خصوص کولیت روده وجود دارد؛ اما نظر دکتر خیراندیش این است که برای بهره وری بهتر، نصف ریشه زردچوبه را به یک فنجان آب گذاشته، سپس اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بجوشد و دم بکشد. سپس دمنوش را همراه آب ‌لیمو و عسل 3 بار در روز مصرف ‌کنید. کورکومین داخل این ادویه تا حد زیادی در درمان کولیت موثر است.


ریشه شیرین بیان و درمان کولیت

قدمت استفاده از این مورد در درمان بیماری های گوارشی از سایرین بیشتر است. در درمان کولیت روده توسط دکتر خیراندیش ابتدا بهتر است به سراغ کندر برویم و اگر نتیجه مورد نظر حاصل نشد، به سراغ این مورد بیاییم. کشورهای شرق آسیا هزاران سال است که از ریشه شیرین بیان برای درمان مشکلات گوارشی استفاده می کنند. برای دریافت نتیجه بهتر از درمان به وسیله این گیاه، می توان 7 گرم عصاره آن را روزانه برای 2 ماه استفاده نمود. اضافه کردن عسل به آن، اثر درمانی را بیشتر می کند. بهتر است در 3 وعده روزانه ریشه شیرین بیان را مصرف کنید. فلاونوئیدها، کومارین و تریترپنویید سه ترکیب فعال در آن هستند که به تسکین درد و التهاب کم و درمان بیماری های مختلف کمک زیادی می کنند.

پلی فنول چیست و چه تاثیری بر درمان پروستات دارد؟

معجون درمان پروستات

دلیل اصلی قدرت بالای معجون درمان پروستات گزنه را باید در ساختار و ترکیبات آن بررسی کرد. پلی فنول، یکی از مهم ترین ترکیباتی است که در گزنه یافت می شود. در حقیقت این گیاه از نظر مواد شیمیایی گیاهی پلی فنول سرشار است. بررسی و پژوهش در این ترکیب نشان می دهد که پلی فنول با آغاز طیف فرایندی در بدن از شروع بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند و همچنین زمینه را برای درمان بسیاری از بیماری ها ثابت نگه می دارد.


معجون درمان پروستات گزنه نه تنها بیماری های پروستات را درمان می کند، بلکه احتمال ابتلا به این بیماری را هم تا حدی زیادی کاهش می دهد. این معجون آرتروز و درد را تسکین می دهد. بنیاد آرتریت پیشنهاد می کند که چای گزنه نیز ممکن است التهاب و درد و آرتروز را کاهش دهد. همچنین مصرف این گیاه، قند خون را پایین می آورد و به لوزالمعده کمک کند انسولین بیشتری بسازد یا آزاد کند.