خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

قبل از درمان دیابت نوع 2 عوامل خطرساز را بشناسید !!


برخی از مردم فکر می کنند که اگر بعد از مشاهده علائم دیابت نوع 2 در خود، مستقیم به سراغ درمان بروند، می توانند در کمترین زمان ممکن به سلامتی دست پیدا کنند. در صورتی که اصلا این گونه نیست. منطق اصلی درمان دیابت نوع 2 این است که شما باید ابتدا سبک زندگی خود را تغییر دهید. مصرف هزاران دارو در حالی که شما زندگی قبلی خود را دنبال می کنید و تغییری در آن ایجاد نکرده اید، فایده ای ندارد. عواملی که بیشترین خطر را ایجاد می کنند و احتمال ابتلا به دیابت را بالا و ثابت نگه داشته و مانع از درمان دیابت نوع 2 می شوند، به شرح زیر هستند:

  • عدم تحرک
  • برنامه غذایی سرشار از گوشت قرمز، گوشت فرآوری شده، لبنیات پرچرب و شیرینی جات
  • سیگار کشیدن
  • کلسترول و چربی خون غیر طبیعی
  • اضافه وزن مخصوصا در ناحیه دور کمر

انواع کم خونی کدام است ؟


قبل از اینکه بیشتر صدمه ببینید، بهتر است انواع کمخونی را بشناسید تا بتوانید درمان کم خونی را آغاز کنید !!!


کم خوی آنمی :

کمبود آهن آنمی شایع ترین گونه کم خونی است. آهن برای انسان ها برای تولید هموگلوبین حیاتی بشمار می رود از دست رفتن خون، رژیم غذایی ضعیف و ناتوانی بدن شما برای جذب آهن از غذا می تواند منجر به کمبود آهن شود. در نتیجه بدن قادر به تولید هموگلوبین کافی نیست که منجر به کم خونی می شود.

کم خونی آپلازی :
این نوع کم خونی در زمانی ایجاد می شود که بدن گلبول های قرمز خون کافی (گلبول قرمز)را تولید نمی کند. گلبول های قرمز خون در مغز استخوان هر 120 روز تولید می شوند. وقتی مغز استخوان قادر به تولید گلبول های قرمز است، شمارش خون افت می کند و منجر به کم خونی می شود.

بیماری داسی گویچه :
بیماری داسی گویچه یک اختلال خون جدی است که باعث بیماری داسی گویچه می شود. پیش از این هم در بحث بررسی انواع کم خونی در سلامت نمناک گفته شد گلبول های قرمز خون در این نوع کم خونی شکل قرص و داسی شکل هستند. گلبول های قرمز خون حاوی هموگلوبین غیرطبیعی هستند، که به عنوان هموگلوبین داسی شکل سلول شناخته می شود، که شکل غیر عادی به آن ها می دهد. سلول های چسبنده هستند و می توانند جریان خون را مسدود کنند

کم خونی همولیتیک:
این نوع کم خونی در زمانی ایجاد می شود که گلبول های قرمز خون قبل از اینکه عمر طبیعی آن ها به پایان برسد نابود شوند. مغز استخوان قادر به تولید سریع گلبول های قرمز جدید برای برآورده کردن تقاضای بدن نیست.

آنمی کمبود ویتامین ب 12 :
مانند آهن، ویتامین ب 12 نیز برای تولید مناسب و کافی هموگلوبین مورد نیاز است. بیشتر محصولات حیوانی در ویتامین ب 12 غنی هستند. اما اگر گیاهخوار باشید ممکن است کمبود ویتامین ب 12 داشته باشید. این می تواند تولید هموگلوبین را در بدن مهار کند که منجر به کم خونی می شود. این نوع کم خونی همچنین کم خونی خطرناک نامیده می شود

تالاسمی :
تالاسمی اختلال ژنتیکی موروثی است که در آن بدن به اندازه کافی سلول های خون قرمز را ایجاد نمی کند. در نتیجه، افراد مبتلا به تالاسمی نیز می توانند به کم خونی شدید مبتلا شوند.

آنمی فانکونی :
کم خونی فانکونی اختلال ژنتیکی نادر است که منجر به عملکرد بد مغز استخوان می گردد کم خونی فانکونی مانع از تولید گلبول های قرمز می شود هم چنین می تواند باعث تولید مغز استخوان در تولید گلبول های قرمز غیر عادی شود این می تواند منجر به سرطان شود و بر اندام ها و بافت های بدن تاثیر بگذارد کودکانی که کم خونی فانکونی را به ارث می برند نقص هنگام تولد دارند

کم خونی آنمی :
خونریزی بیش از حد در طول قاعدگی یا خونریزی ناشی از جراحت، جراحی، سرطان یا عملکرد بد مجاری ادرار یا دستگاه گوارش آنطور که بارها در نمناک گفته ایم می تواند منجر به کم خونی ناشی از آنمی شود

فاکتورهای خطرناک آنمی :
زنان و کودکان بیشتر مستعد ابتلا به کم خونی هستند تا مردان. آنمی در دوران بارداری متداول است اما نباید همین طور رها شود. عفونت کاندیدا می تواند از جذب ویتامین های ب جلوگیری کند و کمبود ویتامین ب 12 منجر به کم خونی خواهد شد.


جدیدترین روش های درمان روماتیسم ستون فقرات چیست؟

  • اصلاح حالت بدن

حفظ یا بهبود تعادل و توازن مهره ها یکی از هدف‌ های اولیه ‌ی درمان است. شما باید تغییرات به وجود آمده در حالت مهره های خود را تحت نظر داشته باشید تا بدین ترتیب بتوانید آن‌ها را اصلاح کنید. شاید تصور بر این باشد که این روش از درمان روماتیسم ستون فقرات با طب سنتی مشتق می شود؛ اما به دلیل دخالت دستگاه های جدید، نمی توان اینگونه برداشت کرد.

  • اوزون تراپی

یک روش درمانی کم تهاجمی برای مشکلات اسکلتوماسکولار است که در طی آن، ترکیبی از یک محلول دارویی طبیعی و اکسیژن فعال به طور مستقیم به بافت ملتهب شده تزریق می‌ شوند. درمان روماتیسم ستون فقرات با ازون تراپی آسان بوده و زمان زیادی از شما نمی گیرد.

  • لیزر تراپی سرد

لیزر درمانی سطح پایین می ‌تواند اثر خوبی بر روی دردهای روماتیسمی داشته باشد. اشعه ‌ی لیزر در طول ‌موج ‌های منظم به درون بافت ‌ها نفوذ کرده و پاسخ ‌های شیمیایی و بیولوژیکی تولید می‌ کند. زمانی که این نور جذب می ‌شود، باعث تشکیل مولکول‌ های اکسیژن تکی شده که تولید انرژی زیستی را تا 10 برابر سریع ‌تر می ‌کنند.

  • الکتروتراپی

یکی از کارآمدترین شیوه‌های درمان روماتیسم ستوان فقرات است. تحریک الکتریکی اعصاب از طریق پوست،  یکی از انواع این روش است که از جریان الکتریکی با فرکانس بالا برای تحریک اعصاب استفاده می‌ کنند. این نوع روش درمانی می‌ تواند به شکل موثری علائم روماتیسم ستون فقرات مانند درد و التهاب را کاهش دهد. 

بهترین راه برای درمان فشار خون پایین ...


بسته به دلایل و علات های ایجاد فشار خون پایین در فرد، ممکن است بتوانید علائم را کاهش داده یا از بروز آن ها جلوگیری کنید. آب بیشتری بنوشید؛ نوشیدنی های مضر را مصرف نکنید. برخی از نوشیدنی ها باعث کمبود آب بدن می شوند و می توانند فشار خون را کاهش دهند. از طرف دیگر، آب با کم آبی بدن مبارزه می کند و باعث افزایش حجم خون می شود. این نیز بهترین راه و ساده ترین شیوه برای درمان فشار خون پایین است.


**برای اجرای بهترین راه برای درمان فشار خون پایین در خانه به نکات زیر توجه کنید:

  • به موقعیت بدنی خود توجه کنید. به آرامی از حالت نشسته یا چمباتمه زده به حالت ایستاده تغییر حالت دهید. سعی کنید در حالت نشسته، پاهای خود را دراز کنید.
  • اگر در حین ایستادن علائم فشار خون پایین را مشاهده کردید، بر روی ران های خود ضربه بزنید یا فشار دهید؛ یا یک پا را روی یک لبه یا صندلی بگذارید و تا حد ممکن به آن تکیه دهید. این حرکات باعث حرکت و جریان خون بهتر از پاها به قلب شما می شود.
  • وعده های غذایی کوچک و کم کربوهیدرات بخورید. برای جلوگیری از افت شدید فشار خون بعد از وعده های غذایی، مقادیر کمی را روزانه، چندین بار بخورید و غذاهای پر کربوهیدرات مانند سیب زمینی، برنج، ماکارونی و نان را محدود کنید.
  • پزشک شما ممکن است نوشیدن یک یا دو فنجان قهوه کافئین دار یا چای همراه صبحانه را توصیه کند. در طول روز کافئین بنوشید؛ اما بهتر است اعتدال را رعایت کنید؛ زیرا کافئین می تواند باعث کم آبی بدن شود.
  • به طور منظم تمرین و ورزش کنید. به مدت 30 یا 60 دقیقه در روز ورزش کنید؛ دو یا سه روز در هفته تمرین کردن، ضربان قلب و مقاومت شما را بالا ببرد. از انجام ورزش در شرایط گرم و مرطوب خودداری کنید.

عوامل مستعد کننده ی ایجاد سنگ های صفراوی کلسترولی

درمان سنگ صفرا با داروهای طبیعی


منظور از عوامل مستعدکننده، آن دسته از عوامل است که می تواند در دراز مدت احتمال ایجاد سنگ های صفراوی را به شدت افزایش دهند. توجه به عوامل مستعدکننده در درمان سنگ صفرا و همچنین یافتن پاسخ های صحیح برای سوال علت تشکیل سنگ صفرا چیست، بسیار حائز اهمیت است. مقالات علمی زیادی را مورد بررسی قرار داده ایم و آنچه از اکثر آن ها قابل استناد بود، این است که عوامل زیر مهمترین عوامل مستعد کننده ی ایجاد سنگ های صفراوی کلسترولی هستند:

  • چاقی 
  • کاهش وزن سریع
  • شیمی درمانی
  • هورمون های جنسی زنانه
  • داروهای حاوی استروژن
  • قرص های ضدبارداری 
  • بیماری های روده ی کوچک 
  • افزایش سن 
  • فقدان ورزش و فعایت بدنی که فرد را برای درمان سنگ صفرا ملزم به مصرف چندین برابری داروهای با عوارض بالا می کند.
  • کاهش تحریک کیسه ی صفرا به دنبال تغذیه وریدی طولانی مدت
  • درمان با کلوفیبرات
  • کاهش ترشح اسید صفراوی به دنبال سیروز صفراوی اولیه
  • رژیم غذایی پرچرب
  • آسیب طناب نخاعی
  • مصرف بیش از اندازه تخم مرغ