خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

خواص درمانی قهوه

تاثیر قهوه در درمان بیماری ها

آیا مصرف قهوه نقش موثری در درمان ام اس دارد؟

درمان ام اس با قهوه مرغوب

خوردن یک فنجان قهوه غلیظ ممکن است به بهبود عملکردهای حرکتی بدن کمک زیادی کند. کافئین موجود در قهوه اتصال آدنوزین به گیرنده‌هایش را بهبود می بخشد و بر سطح هوشیاری فرد تاثیر می ‌گذارد. آدنوزین مولکولی است که همیشه در بدن انسان وجود دارد و نقش مهمی در کمک به کنترل فرآیند بیوشیمیایی از خواب گرفته تا مهار بیداری ایفا می ‌کند. قهوه می ‌تواند کاربردهای مهمی برای سایر بیماری‌های خودایمنی مانند لوپوس و آرتریت روماتوئید داشته باشد که ناشی از حمله دستگاه دفاعی به بدن خود بیماران هستند. مصرف قهوه به طور مکرر، بهترین پاسخ برای سوال برای درمان ام اس چکار کنیم بیماران می باشد.

آیا انواع استرس را می شناسید ؟!

بهترین راهکار برای درمان استرس

همه انواع استرس، مضر یا حتی منفی نیستند. برخی از انواع مختلف استرس که ممکن است در طول زندگی، تجربه کنید شامل موارد زیر است:


استرس حاد یا استرس زندگی روزمره

استرس حاد، نوعی استرس کوتاه مدت است که می تواند مثبت یا ناراحت کننده باشد. این نوع استرس است که ما اغلب در زندگی روزمره با آن روبرو می شویم.


استرس مزمن ناشی ازچه میتواند باشد؟

استرس مزمن، نوعی از استرس است که بی پایان و اجتناب ناپذیر به نظر می رسد؛ مانند استرس یک ازدواج بد یا شغل بسیار پردردسر. استرس مزمن همچنین می تواند ناشی از تجربیات آسیب زا و آسیب های دوران کودکی باشد.


استرس حاد اپیزودیک چه تفاوتی با استرس حاد دارد؟

استرس حاد اپیزودیک، یک استرس حاد است که به نظر می رسد شایع باشد و در زندگی وجود دارد و در بسیاری موارد، هرج و مرج نسبی ایجاد می کند.


استرس هیجانی برای حفظ انرژی

این نوع استرس، نوعی استرس سرگرم کننده و مهیج است. این به عنوان یک نوع مثبت از استرس شناخته می شود که می تواند انرژی شما را حفظ کند. این تغییرات با افزایش آدرنالین همراه است؛ مانند زمانی که در حال اسکی یا مسابقه یا ورزش های مهیج و شدید هستید که نیاز به درمان استرس در این مورد ندارید.

درمان استرس را از همین امروز شروع کنید...

شناسایی دقیق استرس، همیشه آسان نیست، اما روش هایی برای شناسایی برخی علائم وجود دارد. بعضی اوقات استرس می تواند از یک منبع آشکار به وجود آید، اما بعضی اوقات حتی استرس های روزانه ناچیز، ناشی از وقایع و اتفاقات محل کار، مدرسه، خانواده و دوستان می توانند عقل و ذهن شما را تحت تأثیر قرار دهند. قبل از آغاز به درمان استرس باید برخی از علائم اختصاصی را شناخت. در این خصوص به نکات و علائم زیر توجه کنید:


  • علائم روانشناختی مانند عدم داشتن تمرکز، نگرانی، اضطراب و مشکلات در به خاطر سپردن
  • علائم عاطفی مانند عصبانیت، تحریک پذیری، بدخلقی یا نا امیدی
  • علائم جسمی مانند فشار خون بالا، تغییر در وزن، سرماخوردگی مکرر یا عفونت و تغییر در چرخه قاعدگی و میل جنسی که با دانستن این علائم باید به درمان استرس پرداخت!
  • علائم رفتاری مانند عدم خود مراقبتی، نداشتن وقت برای انجام چیزهایی که از آن لذت می برید، تکیه بر مواد مخدر و الکل برای کنار آمدن با اوضاع پیش آمده

بهترین توصیه های غذایی برای درمان کم خونی کدامند؟

  درمان کم خونی پریودی

  • چغندر قرمز

غنی از آهن همراه با فیبر، کلسیم، پتاسیم، سولفور و ویتامین است که علاوه بر مغذی بودن، به پاکسازی بدن نیز کمک می ‌کند و اکسیژن بیشتری برای بدن فراهم می‏ کند. به این منظور یک چغندر متوسط، سه عدد هویج، و نصف یک سیب زمینی شیرین را در آبمیوه ‌گیری بریزید. و این آبمیوه را روزی یکبار بنوشید. 

  • کنجد و درمان کم خونی

این ماده غنی از آهن است و به همین علت برای درمان کم خونی طب سنتی بسیار توصیه می شود. یک سوم فنجان کنجد تقریبا 35 درصد نیاز روزانه به آهن را برطرف می‌ کند. دو قاشق کنجد سیاه را به مدت دو تا سه ساعت در آب بخیسانید. سپس آن را آسیاب کنید و با یک قاشق عسل مخلوط کنید. از این مخلوط روزی دوبار میل کنید. 

  • مویز

غنی از آهن و ویتامین سی است، ویتامین سی توانایی بدن برای جذب آهن را افزایش می ‌دهد و در نتیجه گلبول ‌های قرمز و هموگلوبین افزایش می‌ یابند. به این منظور 10 تا 15 عدد مویز را به مدت یک شب در آب بخیسانید. روز بعد پیش از صبحانه مویزها را میل کنید که برای درمان کم خونی طب سنتی بسیار عالی است.

معجون درمان پروستات چیست ؟

 درمان قطعی پروستات

شاید اگر اندکی جستجو کنید، راه حل های زیادی برای درمان پروستات می یابید؛ اما بسیاری از متخصصان به دنبال این هستند که افراد مبتلا به بیماری های پروستات را با راه حل های طبیعی و کم خطر درمان کنند. معجون های طبیعی زیادی برای درمان بیماری پروستات در آقایان تجویز می شود؛ اما به جرئت می توان گفت که هیچ کدام به اندازه معجون درمان پروستات تهیه شده از گزنه اثربخشی بالایی ندارند. این گیاه کوچک و معجون آن، ممکن است به بیرون راندن باکتری های مضر از مجاری ادراری کمک کنند.


این می تواند به نفع افرادی که مشکلات ادرادی تناسلی دارند، باشد؛ از جمله هیپرپلازی خوش خیم پروستات که باعث بزرگ شدن غده پروستات در مردان می شود. معجون درمان پروستات گزنه به قدری در کاهش علائم بیماری های پروستات به خصوص سرطان پروستات به خوبی عمل کرد که دانشمندان را به فکر تهیه داروهای خاص از آن انداخت. داروهای زیادی با پایه گزنه برای درمان پروستات تولید شدند؛ اما هیچ کدام قدرت معجون طبیعی را نداشتند. در ادامه بهترین روش برای مصرف گیاه گزنه را به شما معرفی می کنیم. اما توجه داشته باشید که قبل از شروع فرایند درمان خود با معجون درمان پروستات گزنه، بهتر است نظرات یک متخصص را هم جویا شوید.